با مناطق شهر اصفهان بیشتر آشنا شوید!

0
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
اصفهان به عنوان یکی از شهرهای محبوب و توریستی ایران، به 15 منطقه شهرداری تقسیم شده که در این مطلب قصد داریم با مهم ترین مناطق این شهر آشنا شویم.
خانه در منطقه 13 اصفهان

خرید آپارتمان در منطقه یک اصفهان

منطقه 5 با مساحت 1702 هکتار، از شمال به میدان سهروردی و بلوار ملت تا سی و سه پل، از جنوب به پل راه آهن، از شرق به خیابان چهارباغ بالا محدود مي‌شود. وجود آثار تاریخی با ارزشی مانند سی‌وسه‌پل، پل مارنان، چهارباغ بالا و دیگر جاذبه ها باعث شده است که خرید آپارتمان در منطقه 5 اصفهان طرفدار داشته باشد.
بیشترین قیمت زمین‌‌های اصفهان را منطقه پنج، به خود اختصاص داده است به نحوی که بیشتر تراکم منطقه پنج اصفهان، مربوط به وحید و کم‌ترین نیز مربوط به سپاهان شهر است.

آپارتمان‌ های شهر اصفهان

این منطقه از شهر اصفهان از ۱۲ محله تشکیل شده است و از نظر سرانه فضای سبز در رتبه دوم، از نظر سرانه پارکینگ در رتبه دوم، از نظر سرانه کتابخانه در رتبه سوم و از وسعت نیز، پس از مناطق 12 و 4 در رتبه سوم قرار دارد.

خرید آپارتمان در منطقه 7 اصفهان

منطقه هفت اصفهان در همسایگی مناطق یک، هفت، ده، چهار و شش شهری واقع شده است

بافت معماری منطقه هفت شهرداری اصفهان، یک بافت تاریخی و قدیمی است. قسمتی از این منطقه را روستاهای قدیمی اطراف شهر اصفهان تشکیل داده‌اند که با گذشت زمان و رشد و توسعه شهر اصفهان، به این شهر اضافه شده‌اند.

بسیاری از بافت تاریخی امروزه در محله‌های این منطقه جای دارد. کمتر از ۵۰ درصد از این منطقه در محدوده قانونی و خدماتی قرار گرفته است که فضای سبز ۲۱ درصد از این محدوده قانونی را در بر می‌گیرد. به طور کل می‌توان گفت این منطقه رو به توسعه و پیشرفت است و از سال ۱۳۹۵ تا کنون جمعیت قابل ملاحظه‌ای در آن ساکن هستند.

منطقه هفت اصفهان از 12 محله تشکیل شده است که برخی از آن‌ها محله‌های تاریخی هستند. از مهم‌ترین محله‌های این منطقه می‌توان به محله‌های بابلدشت، شیخ اشراق، برازنده، فدک، میلاد، شاهد، رحیم آباد و .. اشاره کرد.

نقاط قوت منطقه 7 اصفهان برای خرید خانه

از برجسته‌ترین نقاط قوت منطقه هفت اصفهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود بناهای تاریخی در منطقه در جهت جذب گردشگر
  • توسعه مناسب معابر اصلی در سطح منطقه (بیشترین معابر در بین مناطق)
  • امکان توسعه فضای سبز نسبت به مناطق مرکزی
  • ترافیک روان در اکثر نقاط منطقه

اگر قصد خرید آپارتمان در منطقه 7 اصفهان را دارید، به آگهی های سایت دلتا مراجعه کنید.

خرید خانه در منطقه 12 اصفهان

اين منطقه به لحاظ تاريخي داراي قدمتي چندين هزار ساله مي‌باشد و داراي آثار ارزشمند تاريخي بسيار بوده اما در گذر زمان و بنابر ناآگاهي اين آثار همگي تخريب شده است و اكنون بسيار اندك و محدود اثري از آنها باقي مي‌باشد.

همچنين اين منطقه به دليل مجاورت با منطقه گردشگري ناژوان از عبور ومرور بسيار و ترافيك سنگين در ايام تعطيلات و روز هاي پاياني هفته برخوردار است.

منطقه سیزده اصفهان از 9 محله تشکیل شده است که برخی از آن ها محله‌هایی تاریخی هستند و قدمتی چند هزار ساله دارند. مانند محله‌های باغ فردوس، کوی ولی عصر، امیریه، باغ زیار، کشاورزی، قائمیه، دستگرد و کوی گلزار و دیگر محلات.

در کنار بافت فرسوده، بافت نوساز وسیعی نیز در منطقه دیده می‌شود که شامل برج ها و ساختمان‌های بلند مرتبه است.

در این منطقه زمین‌های بایر زیادی وجود دارد که به صورت نیمه ساز، رها شده‌اند و تکلیف این سازه‌ها مشخص نشده است. همچنین زمین‌های قولنامه‌ای نیز در برخی از محله های منطقه دیده می‌شود.

یکی از پروژه‌های گردشگری که در منطقه در حال اجراست تبدیل کوه قائمیه به پارک کوه، جهت جذب گردشگر و استفاده از پتانسیل طبیعی این منطقه می‌باشد.

از مهم‌ترین نقاط قوت خرید آپارتمان در منطقه سیزده اصفهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود محورهای اصلی مناسب ترافیکی در منطقه
  • وجود کوه قائمیه و مجاورت با پارک ناژوان و قائمیه در جهت برنامه ریزی برای جذب گردشگر
  • دسترسی آسان به بزرگراه های اصلی شهر اصفهان
  • امکان بلند مرتبه سازی در منطقه

خرید خانه در منطقه 14 اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

ثبت آگهی ملکی در سراسر ایران رایگان شد!

دلتا اولین سایت تخصصی ملکی ایران است؛ که امکان ثبت هر گونه آگهی ملکی را برای شما کاربر گرا…