جزییات ساخت مسکن در تهران

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون شهردار تهران معتقد است امکان ساخت یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در بلند مدت در شهر وجود دارد و می‌توان ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در سال را در تهران مدیریت کرد.
ساخت مسکن در تهران

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، به گفته معاون شهرسازی شهردار تهران، ظرفیت هایی که برای ساخت مسکن وجود دارد، شامل هزاران هکتار زمین های کشاورزی و … است که به مناطق ۱۸ و ۱۹ اضافه شدند و اگر قانون منع فروش اراضی فاقد کاربری، در مجلس اصلاح شود، ظرفیت بالایی ایجاد خواهد کرد.

او معتقد است که باید جریان نوسازی به مناطق میانی و جنوبی شهر منتقل شود، زیرا طرح‌های تشویقی و تراکم بیشتری به قطعات بزرگ ‌اندازه، داده می شود که این مسأله باعث رفتن روند ساخت و ساز  و تراکم به سمت شمال شهر می شود. در حالی که از نیمه جنوبی خیابان انقلاب تا جنوب شهر، ۶۹ درصد قطعات زیر ۲۰۰ متر است، پس نیاز است که روند ساخت و ساز تغییر کند.

ساخت مسکن در تهران

عبدالرضا گلپایگانی با اشاره به قانونی که در مجلس برای جهش تولید مسکن تصویب شده است، گفت:‌ یکی از شهرهایی که منطبق به اصول شهرسازی نیاز به مسکن دارد تهران است بخشی از این نیاز، ناشی از ضرورت پایدارسازی ساختمان‌های موجود در شهر است. ساختمان‌هایی که در برابر زلزله مقاوم نیستند و تاب‌آوری شهر را با خدشه مواجه می‌کنند. بخشی از نیاز شهر هم بر مقاوم‌سازی یا نوسازی ساختمان های ناپایدار است.

وی ادامه داد: بخشی هم که نیاز معمولی مردم است که به‌صورت خودمالکی، سالانه کار تخریب و نوسازی را انجام می‌دهند و عمدتا هم انگیزه‌های این گروه برای ورود به حوزه ساخت و ساز مسکن، برای نوساز شدن ملک یا ارتقاء کیفیت سطح زندگی‌ و یا سرمایه‌گذاری اقتصادی روی ملک‌شان است.

مطلب پیشنهادی:  10 روز زمان برای راه اندازی سامانه املاک و اسکان

معاون شهردار تهران با اشاره به این که در شهر تهران نیاز به الگوسازی برای ارتقاء کیفیت فضای محلات و ارتقاء کیفیت فضای زندگی است، گفت : جریانی معمولی که در شهر تهران کار ساختمان‌سازی می‌کند، به‌ویژه در مناطق جنوبی شهر تهران واجد کیفیت‌های شهرسازانه یا معمارانه نیست؛ به این معنا که ساخت‌و‌سازی که می‌شود، بیشتر شکل سرپناه دارد تا خانه.

ساخت و ساز غیراستاندارد

او اضافه کرد: خانه باید واجد ویژگی‌هایی باشد که متاسفانه در خیلی از ساخت‌و‌سازها نیست؛ یعنی ما نیاز داریم که برای آینده‌ی شهر الگوسازی کنیم. ما قرار نیست فضایی را بسازیم و مسکنی را تولید کنیم که پاسخگوی کیفیت‌ زندگی در آینده‌ی شهر نباشد.

وی افزود: نسل آینده باید در مکانی زندگی کنند که هم واجد کیفیت‌های شهرسازانه و معمارانه باشد و هم در مقابل زلزله مقاوم باشد. بخشی از ساخت‌و‌سازی که به‌نظر ما توسط مدیریت شهری باید اتفاق بیفتد، از این جنس است و معتقدیم فضاها، محله‌ها و خانه‌ها باید برای آینده‌ی شهر الگو باشند.

مطالعه بیشتر: مطلب «خرید خانه در منطقه 12 اصفهان» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …