افزایش هزینه وام مسکن در آبان ماه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هزینه وام مسکن در یازدهمین روز آبان به بیشترین سطح خود در ماه دوم پاییز رسید.
وام مسکن در آبان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، در راستای روند صعودی قیمت اوراق در هفته اخیر رکورد دیگری در این بازار به ثبت رسید. در همین رابطه افزایش هزینه وام مسکن در آبان ماه به بیشترین سطح خود رسیده و وارد کانال 70 هزار تومان شد.

قیمت اوراق تسه به کانال 70 هزار تومانی موجب شد تا نرخ سود وام به 21.55 درصد ارتقا پیدا کند. به طور کلی اوراق بانک مسکن در جهت اخذ وام مسکن بین متاهلین و مجردین توزیع می شود.

بانک مسکن مبلغ وام برای مجردین 140 میلیون تومان و برای متاهلین را 240 میلیون تومان اعلام کرده، پس مجردها نیازمند خرید 280 ورق و متاهلین 480 ورق خواهند بود.

قیمت این اوراق در روز جاری نسبت به روز گذشته 550 تومان افزایش داشته و به 70 هزار و 470 تومان رسید. این نخستین روزی است که در ماه آبان قیمت این اوراق وارد کانال 70 هزار تومان می شود.

بر این اساس هزینه وام مسکن در آبان برای مجردین در روز جاری  19 میلیون و 730 هزار تومان و برای متاهلین 33 میلیون و 820 هزار تومان ثبت شد.

مطلب پیشنهادی:  الحاق سامانه املاک به سازمان امور مالیاتی

با توجه به آن که متقاضیان برای دریافت از این طریق مجبور به پرداخت هزینه از دو طریق هستند نرخ سود وام نیز موازی با قیمت اوراق تغییر کرده و از حد اسمی خود فاصله می گیرد.

نرخ سود موثر به این معناست که افراد در طول 12 سال معادل این سود مبلغی بیشتر از وامی که در ابتدا اخذ کرده‌اند را بایستی به بانک برگردانند.

خالص هزینه های مجردینی که در روز یازده آبان برای اخذ وام مسکن از طریق خرید اوراق تسه اقدام کرده و باید آن را در طول 12 سال به بانک باز پرداخت کنند برابر با 179 میلیون و 850 هزار تومان خواهد بود. این رقم برای متاهلین 333 میلیون و 750 هزار تومان برآورد شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تورم ۱۴۴ درصدی مصالح ساختمانی» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …