شناسایی سلطان‌های مسکن با سامانه ملی املاک و اسکان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس اتحادیه مشاورین املاک اهواز با اشاره به طرح ثبت املاک در سامانه ملی املاک و اسکان گفت: اگر سامانه به طور مستمر کنترل و رصد شود و مشخص شود که واحدهای خالی در دست چه افرادی قرار دارد، طرحی موفق خواهد بود. حتی باعث شکسته شدن قیمت مسکن و شکسته شدن نرخ تورم خواهد شد.
سایت‌های جعلی سامانه املاک

به گزارش مجله ملکی دلتا قنبرعلی زنگنه در خصوص ثبت‌ اطلاعات املاک در سامانه ملی املاک و اسکان، اظهار کرد: اگر دولت عزم خود را جزم کند، این طرح بسیار خوب است و آمار مسکن‌های خالی و مالکان را مشخص می‌کند. در کشور سلطان‌های مسکن وجود دارند که باید شناسایی شوند.

وی گفت: برخی مسکن را به عنوان کالایی سرمایه‌ای و سرمایه در گردش و نوعی بورس حساب می‌کنند. اگر دولت واقعا مصمم باشد که داده‌های مربوط به مسکن را بصورت واقعی ثبت و ضبط کند، این طرح بسیار خوب است.

زنگنه با اشاره به اهمیت نظارت بر سامانه ملی املاک و اسکان، تصریح کرد: اگر سامانه به طور مستمر کنترل و رصد شود و مشخص شود که واحدهای خالی در دست چه افرادی قرار دارد، سلطان‌های مسکن شناسایی می‌شوند و این طرحی موفق خواهد بود و حتی باعث شکسته شدن قیمت مسکن و شکسته شدن نرخ تورم نیز خواهد شد.

وی درباره تاثیر عملکرد سامانه ملی املاک و اسکان، افزود: البته این اقدام، حکم مُسکن را دارد و درمانی برای مسکن ملی نیست. زمانی که بخش دولتی وارد تولید مسکن نمی‌شود، چه انتظاری از بخش خصوصی می‌توان داشت؟

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اهواز تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما موضوع مسکن به حال خود رها شده است و کسی دغدغه‌ای برای تولید مسکن ندارد.

مطلب پیشنهادی:  مالیات بر اجاره چیست و بر عهده چه کسی است؟

طرح تولید مسکن ملی

زنگنه درباره طرح‌های ساخت مسکن در کشور، گفت: قرار بود مسکن ملی تولید شود اما هنوز نتیجه آن را ندیده‌ایم. طرح مسکن مهر نیز یک طرح عالی بود اما  متاسفانه در خوزستان مکان‌نمایی مناسبی نداشت. اگر مسکن مهر به سرانجام می‌رسید، بخش عظیمی از معضلات مسکن را حل می‌کرد.

وی افزود: هر چند دولت، وظیفه تولید مسکن را دارد اما می‌تواند ساخت مسکن را به بخش خصوصی واگذار و به آن‌ها سوبسید پرداخت کند. ساخت مسکن به صورت انبوه و آپارتمانی برای هر متر مربع، ۴ تا ۵ میلیون تومان هزینه دارد اما در کدام نقطه از کشور، مسکن به این قیمت‌ها فروخته می‌شود؟

در برخی از نقاط تهران هر متر مربع مسکونی به دلیل گران بودن قیمت زمین در آن منطقه، ۸۰ الی ۹۰ میلیون تومان قیمت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …