هزینه ساخت هر واحد مسکن ملی ۳۷۵ میلیون تومان!

0
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
با وجود آنکه ۵۳۴ هزار واحد اقدام ملی مسکن به مرحله اجرا رسیده اما تعداد کسانی که برای این خانه‌ها پول واریز کرده‌اند ۲۳۷ هزار نفر هستند که نشان می‌دهد ۵۶ درصد متقاضیان پرداختی نداشته‌اند.
قیمت

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، هزینه ساخت هر واحد مسکن ملی با متراژ 75 متر نیاز به نقدینگی ۳۷۵ میلیون تومان است. یعنی ۳۰۸۴ میلیارد تومان فقط برابر ساخت ۸۲۲۴ واحد اقدام ملی مسکن را می‌دهد.

اواخر شهریورماه تعداد افتتاح حساب طرح اقدام ملی مسکن در بانک مسکن ۲۳۷ هزار و ۲۷۲ فقره بوده است. میزان واریز وجوه مبالغ ۹ هزار و ۳۸۶ میلیارد تومان است که از این میزان سه هزار و ۶۵۴ میلیارد تومان برای احداث پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن به حساب سازندگان واریز شده است.

محمدحسن علمداری ـ عضو هیات مدیره بانک مسکن با اشاره به اینکه بانک مسکن از محل تسهیلات ۲۵۵ میلیاردتومان به متقاضیان پرداخت کرده است، افزود: در مجموعه یکهزار و ۱۷۲ پروژه طرح اقدام ملی مسکن به تعداد ۶۷ هزار و ۱۳۲ واحد معرفی شده که تعداد ۱۶ هزار و ۶۲۵ واحد قراردادهایشان منعقد شده است.

طبق برخی محاسبات در حال حاضر هزینه ساخت هر متر مسکن، بدون محاسبه قیمت زمین حدود پنج میلیون تومان برای هر متر مربع است.

در پنج مرحله ثبت نام این طرح در سامانه اقدام ملی به نشانی tem.mrud.ir مجموعا ۲.۵ میلیون نفر نام‌نویسی کردند که ۵۳۰ هزار خانه اولی مشمول این طرح قرار گرفتند

مطلب پیشنهادی:  واکنش بازار به افزایش وام مسکن

از ابتدا تسهیلات این طرح ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد بود که به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است.

میانگین هزینه ساخت هر واحد مسکن ملی در کل کشور طبق شاخص سازمان برنامه و بودجه در سه ماهه دوم سال ۱۳۹۹ متری ۲.۸ میلیون تومان است که البته بر اساس آخرین محاسبات اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به ۳.۷ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «مسکن در اصفهان به قیمت طلا» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …