متوسط قیمت مسکن در تهران چقدر است؟

0
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
آمارها می‌گوید قیمت مسکن در ۹ منطقه تهران روند نزولی داشته است.
قیمت نجومی مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، متوسط قیمت مسکن در تهران همچنان ۳۱ میلیون تومان است. اما قیمت خانه در مناطق ۳، ۴، ۶، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۴ کمتر شده است.

اما آیا الان زمان مناسبی برای خرید خانه است و سرمایه‌ گذاری روی مسکن سودآور است؟ جواب آمارها و کارشناسان به این سوال منفی است. چون آخرین گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد بازدهی مسکن به یک پنجم رسیده است.

اما بازدهی بازار مسکن افت قابل توجهی داشته است. بازدهی مسکن در فرودین ۱۴۰۰ حدود ۹۲ درصد بوده است. اما در مهرماه امسال به ۱۸٫۵ درصد رسیده است.

مهدی سوری، کارشناس بازارها می‌گوید: درباره مسکن یک پارامتر ساده وجود دارد. پارامتری که نشان می‌ده چه زمان وقت ورود به بازار مسکن است.

به گفته این کارشناس هر زمان دیدید قشر متوسط و کارمند با گرفتن وامی که می‌توانند اقساط آن را از طریق حقوق خود بدهند در یک منطقه متوسط یک آپارتمان ۶۰ تا ۷۰ متری خریدند، آن دوره، زمان جهش همه جانبه متوسط قیمت مسکن در تهران است.

مطلب پیشنهادی:  روند نزولی هزینه وام مسکن در خردادماه

با این گفته سوری، احتمالا بهترین زمان برای ورود به بازار مسکن، سال‌های ۹۵ و ۹۶ بود. زمانی که بسیاری از افراد می‌توانستند با گرفتن وام مسکن ۱۲۰ میلیون تومانی حداقل نیمی از قیمت یک خانه در یک منطقه متوسط تهران را بپردازند.

اما بر اساس پارامتری که سوری عنوان می‌کند، اکنون زمان مناسبی برای ورود به بازار مسکن نیست. حداقل به عنوان سرمایه‌گذاری.

این کارشناس تاکید می‌کند که تقریبا تمام کارشناسان بازار مسکن معتقدند که بازار مسکن از سال ۹۹ وارد دوره رکود شده و قیمت ها اگر رشد می کند پس لرزه هایی است که طبیعی است. اما رشد مسکن از تورم جا مانده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن اصفهان رکورد زد» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …