سه شهر از طرح اقدام ملی مسکن استان تهران حذف شدند

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه شهرهای آبسرد، کیلان و فیروزکوه به دلیل تقاضای پایین از پروژه اقدام ملی مسکن کنار گذاشته شدند گفت: علت عدم تایید بسیاری از افرادِ دارای فرم «ج» سبز در مرحله اول اشتباه در انتخاب شهر بود.
طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش مجله ملکی دلتا یاسر لک در گفت‌وگو با اظهار کرد: از ابتدای نام‌نویسی طرح اقدام ملی مسکن، شهرهایی از جمله آبسرد، کیلان یا فیروزکوه در برنامه قرار داشتند که به دلایلی امکان اجرای پروژه مسکن ملی در آنجا فراهم نشد؛ زیرا هنگامی که ثبت نام صورت گرفت بسیاری از افراد شرایط قانون ساماندهی شامل متاهل، سرپرست خانوار، سبز بودن فرم «ج» و بخصوص سابقه پنج سال سکونت را نداشتند. برای ساکنان شهر تهران فقط شهرهای جدید هشتگرد، پردیس، پرند و ایوانکی در نظر گرفته شد، ساکنان حومه تهران هم می‌توانستند شهر نزدیک خود را انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: کسی که ساکن ورامین است نمی‌تواند برای مسکن ملی نصیرشهر ثبت نام کند. اگر اینگونه باشد به احتمال زیاد قصد سرمایه‌گذاری و فروش واحد را دارد که با روح برنامه اقدام ملی در تناقض است. با توجه به این شرایط بسیاری افراد که حتی فرم «ج» سبز داشتند به دلیل اشتباه در انتخاب شهر، کنار گذاشته شدند و به آنها مهلت جابه‌جایی داده شد.

مطلب پیشنهادی:  رییس اتحادیه املاک از قیمت مسکن می‌گوید

لک درباره علت حذف شهرهایی مثل آبسرد و کیلان از طرح اقدام ملی مسکن گفت: در آبسرد ۵۰۰ واحد اقدام ملی در نظر گرفته شد اما نهایتا ۱۱ نفر واجد شرایط شدند. در کیلان نیز تعداد بسیار اندکی شرایط لازم را داشتند. برای فیروزکوه ۱۰۰۰ واحد تعیین کردیم ولی استقبال چندانی نشد و فقط ۱۰ نفر پای کار بودند.  بنابراین معدود متقاضیان سه شهر مذکور را به دماوند فرستادیم؛ زیرا امکان اجرای پروژه برای این تعداد اندک فراهم نبود. با توجه به این مسائل برخی شهرها از برنامه کنار گذاشته شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …