برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بانک هیچ ملکی را به عنوان ضمانت از از ضامن دریافت نمی‌کند، اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد ضامن می‌تواند آن را پرداخت کند و موضوع این است که ضامن باید در دسترس باشد.
تعداد ضامن برای وام ودیعه مسکن

تعداد ضامن برای وام ودیعه مسکن یکی از موضوعات مهمی است که سوال بسیاری از افراد است. دولت به‌منظور کنترل بازار مسکن به‌ویژه برای اجاره‌نشین‌ها، طرحی مصوب کرد که این افراد بتوانند با دریافت وام ودیعه مسکن صاحب‌خانه شوند. به همین منظور سؤالات بسیاری در خصوص این مصوبه برای افراد به وجود آمده است. همراه دلتامگ باشید تا با هم به این سؤالات پاسخ دهیم.

ثبت نام وام ودیعه مسکن

تمامی مستاجران با داشتن اطلاعات مورد نیاز برای دریافت وام ودیعه مسکن می‌توانند با ثبت نام در سایت saman.mrud.ir و همچنین دادن مدارک لازم ثبت نام وام ودیعه مسکن در این سایت به راحتی برای وام درخواست خود را ثبت کنند. همچنین متقاضیان پس از ثبت نام برای دریافت وام مستاجران و تایید درخواست آنان باید مدارکی را جهت اخذ وام به شعبه بانک تحویل دهند.

ثبت نام وام ودیعه مسکن

شرایط ثبت‌نام وام ودیعه مسکن 

همان‌طور که گفتیم این وام مخصوص افراد مستأجر است و برای دریافت آن باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • شرط تأهل برای فرد متقاضی وام ودیعه مسکن
  •  اجاره‌نامه رسمی با کد رهگیری
  • تاریخ اجاره‌نامه باید از ابتدای سال ۱۴۰۲ به بعد باشد
  • مبلغ رهن شما به‌اندازه وام ودیعه‌ای که درخواست دارید یا بیشتر از آن باشد
  • اولویت پرداخت وام با کسانی است که قبلاً وامی دریافت نکرده باشند

تعداد ضامن برای وام ودیعه مسکن چگونه تعیین می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین موارد جهت دریافت وام، تعداد ضامن برای وام ودیعه مسکن است که باید توجه داشته باشید برای ضامن وام مستأجری می‌توانید از چک و سفته استفاده کنید. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده از بانک مرکزی، تنها راه تشخیص خوش‌حساب یا بدحساب بودن افراد سنجش رتبه اعتباری آن‌ها است و بانک بر اساس رتبه اعتباری، تعداد ضامن برای وام ودیعه مسکن را تعیین می‌کند.

همچنین تعداد ضامن برای وام ودیعه مسکن در مورد هر بانک متفاوت بوده و هر بانکی برای وام ودیعه قانون خود را دارد و هر تعدادی که بانک سال گذشته ضامن لازم داشت امسال هم قانون را اجرا خواهد کرد‌.

تشخیص رتبه اعتباری به چه صورت است؟

سیستم بانکی باتوجه‌به رفتار شما و نحوه بازپرداخت اقساط، رتبه اعتباری شما را می‌سنجد. یک رتبه اعتباری خوب نشان‌دهنده این است که شما تا چه اندازه خوش‌حساب هستید.

مطلب پیشنهادی:  سرپرست مجرد خانوار وام مستاجران می‌گیرند!

تشخیص رتبه اعتباری به چه صورت است؟

برای دریافت وام ودیعه مسکن مستأجران چه ضمانت بانکی لازم است؟

  • یکی از ضمانت‌نامه‌هایی که متقاضیان این وام می‌توانند به بانک ارائه دهند گواهی کسر از حقوق است.
  • گواهی داشتن حقوق مستمری نهادها نیز یکی از ضمانت‌های مهم برای دریافت وام ودیعه مسکن مستأجران است.
  • داشتن برگ گواهی سهام عدالت جهت ارائه به شعب بانک.
  • دادن چک یا سفته نیز می‌تواند ضمانت بانکی باشد؛ اما این دو، در صورتی ضمانت محسوب می شود که مدارکی که پیش‌ازاین بیان شد را متقاضی وام، نداشته باشد.

مواردی که بیان شد، مدارک لازم، برای ضمانت بانکی، جهت گرفتن وام ودیعه مسکن مستأجران ۱۴۰۲ است؛ اما اگر متقاضیان، هیچ یک از مدارکی که بالا ذکر شد را نداشته باشند در خصوص دریافت تسهیلات ۳۰ و ۵۰ میلیون‌تومانی باید یک ضامن اعلام نمایند و برای دریافت وام ۱۵ میلیون‌تومانی نیازی به معرفی ضامن نیست و با ارائه چک و سفته نیز می‌توانند این وام را دریافت نمایند.

مدارک لازم برای ثبت نام وام مستاجران 1403

همانطور که متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن مستاجران، مطلع هستند، بر اساس طرح دولت،​ تمامی مستاجران می‌توانند در موعد مقرر، برای دریافت این وام از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، اقدام به ثبت درخواست وام نمایند.

افراد واجد شرایط، برای ثبت درخواست خود نیاز دارند که مدارک لازم برای وام ودیعه مسکن مستاجران ۱۴۰۳ را آماده کنند که در ادامه، در رابطه با مدارک لازم برای ثبت نام وام مستاجران 1403، برای متقاضیان آن توضیحات لازم آورده شده است.

  • مدارک شناسایی مستاجر (شناسنامه – کارت ملی)
  • اجاره نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات (قولنامه مسکن)
  • لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال 1403، در متن مقاله اطلاع رسانی می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…