خانه خالی ها به سازمان امور مالیاتی معرفی شد

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
معاون وزیر راه و شهرسازی: بیش از یک میلیون و ۲۰۰هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شد.
پرداخت مالیات

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از محمود محمودزاده، هفته گذشته مجددا کارتابل بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد خانه خالی حقیقی و حقوقی به کارتابل سازمان امور مالیاتی در قالب لوح فشرده ارسال شده است.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: با وجود پایان مهلت قانونی در مهر ماه، اما امکان خوداظهاری مالکان در سامانه املاک و اسکان وجود دارد و این زمان بار دیگر تا پایان سال تمدید خواهد شد

وی ادامه داد: پیشنهاد وزارت راه‌و‌شهرسازی این است که همه خانوار‌ها فرصت داشته باشند تا پایان سال در سامانه ثبت‌نام کنند. این پیشنهاد احتمالا به دبیرخانه سران قوا ارسال خواهد شد و در صورت تصویب هفته آینده اعلام عمومی می‌شود.

معاون مسکن افزود: طبق قانون هر خانواری که در سامانه https://amlak.mrud.ir ثبت‌نام نکند، ساکن خانه خالی شناخته شده و از آن‌ها مالیات اخذ خواهد شد.

محمودزاده تصریح کرد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تماما حقیقی بود، اما در لیست جدید بخش قابل ملاحظه‌ای از واحد‌ها مربوط به واحد‌های حقوقی است که بانک‌ها هم جزو این لیست هستند و کل سیستم‌های حقوقی در قالب پکیج در سامانه ثبت به عنوان خانه خالی معرفی شده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  پیش‌فروش آپارتمان در اصفهان جان گرفت

وی یادآور شد: طبق متن قانون خانه‌های خالی هر فردی که در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام نکند وزارت راه و شهرسازی این خانه را خالی در نظر می‌گیرد و در نهایت به سازمان امور مالیاتی معرفی خواهد شد.

او در پایان تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر بررسی‌های لازم را از تمامی افرادی که در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام کرده‌اند، انجام می‌دهد و تاکنون هم تعداد ثبت‌نام کنندگان در این سامانه در مقایسه با ابتدای سال افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «نقش دلال های مسکن در بازار امروز» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …