افزایش ۴۶ درصدی نرخ اجاره در شمال شهر تهران

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بر اساس قیمت مسکن و آپارتمان در تهران، متوسط اجاره آپارتمان در محلات گران قیمت تهران از مهر سال ۹۹ تا مهر ۱۴۰۰ چند درصد گران‌تر شده است؟
خرید خانه

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، آگهی‌های اجاره مسکن در یک سال گذشته، نشان می دهد که به غیر از میانگین قیمت آپارتمان در تهران، متوسط اجاره آپارتمان در برخی از محلات شمال شهر تهران درصد قابل توجهی افزایش یافته است.

در همین راستا، فهرستی از متوسط نرخ اجاره ماهانه در برخی از محلات گران قیمت تهران در مهر ۱۴۰۰ به دست آمده است. همچنین در لیست به دست آمده متوسط اجاره مهر سال ۱۳۹۹ و درصد تغییر آن‌ها به دست آمده است.

کامرانیه و ولنجک در یک سال گذشته حدود ۲۹ درصد افزایش نرخ اجاره بها را ثبت کردند که در بین محلات جدول زیر کم‌ترین افزایش نرخ اجاره را داشتند. از سوی دیگر منطقه زعفرانیه افزایش ۳۳ درصدی اجاره در یک سال گذشته، محله درکه و فرمانیه افزایش حدود ۳۵ درصدی نرخ اجاره را از مهر ۹۹ تا مهر ۱۴۰۰ ثبت کردند.

قیمت آپارتمان در تهران

افزایش نرخ اجاره آپارتمان ۸۰ متری در محله نیاوران ۴۳ درصد بوده است. محله الهیه ۴۴ درصد، در محله ازگل ۴۵ درصد و دزاشیب ۴۹ میلیون تومان ثبت شده است.

مطلب پیشنهادی:  معرفی چند محله جذاب برای خرید خانه

قیطریه و دربند از مهر ۹۹ تا مهر ۱۴۰۰ حدود ۵۳ درصد افزایش قیمت را ثبت کردند. همچنین محله اوین در یک سال گذشته ۵۵ درصد افزایش قیمت داشته است. دارآباد و آجودانیه محلاتی هستند که در یک سال گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش اجاره داشتند.

از مهر ۹۹ تا مهر ۱۴۰۰ محله تجریش با حدود ۶۶ درصد افزایش نرخ اجاره بیشترین افزایش قیمت را داشته است. محله اقدسیه با حدود ۷۵ درصد افزایش اجاره در بین محلات منطقه شهرداری منطقه یک تهران بیش‌ترین درصد افزایش قیمت را ثبت کرده‌اند. میانگین افزایش اجاره ماهانه در بین محلات گران قیمت تهران در یک سال گذشته ۴۶ درصد بوده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …