تسهیلات طرح مسکن حمایتی شامل چه کسانی می‌شود؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
مسکنی که قرار است برای افراد فاقد مسکن ساخته شود تا تبعیض و طبقات اجتماعی در کشور کاهش پیدا کند.
مسکن حمایتی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، رقم پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی برای ارائه تسهیلات طرح مسکن حمایتی به ساکنان داخل شهر تهران و افرادی که در بافت فرسوده برای ساخت اقدام می‌کنند، ۴۵۰ میلیون تومان است.

قاسمی می‌گوید: می‌توانیم بگوییم که احتمال قوی در بحث زمین برای ساخت مسکن‌های حمایتی کمبودی نخواهیم داشت.

محمود محمودزاده گفت: ما برای آنکه مشکلی برای متقاضیان ایجاد نشود فرصت یک ماهه برای ثبت‌نام کنندگان در نظر گرفته‌ایم که حجم ورودی برای ثبت‌نام در روزهای ابتدایی زیاد نشود.

محمودزاده افزود: هیچ اولویتی و تفاوتی برای ثبت‌نام کنندگان در روزهای ابتدایی ویا روزهای پایانی ثبت‌نام وجود ندارد چراکه بسیاری از متقاضیان این طرح در مناطقی ساکن هستند که حتی دسترسی به اینترنت و یا تلفن همراه برای ثبت‌نام ندارند بنابراین اگر بخواهیم اولویتی در این بخش رعایت کنیم در حق این افراد جفا می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ۴۰۰ میلیون تومان برای شهرهای بالای یک میلیون جمعیت، ۳۵۰ میلیون تومان برای مراکز استان‌ها، ۳۰۰ میلیون تومان برای سایر شهرهای کشور و ۲۵۰ میلیون تومان برای مسکن روستایی در نظر گرفته شده است.

مطلب پیشنهادی:  تامین زمین برای ساخت و ساز روستایی

او ادامه داد: این پیشنهادات باید در شورای عالی و پول اعتبار تصویب شود و پیشنهاداتی که ما اعلام کردیم امیدواریم در هفته‌های آتی به تصویب شورای برسد.

محمودزاده افزود: هر متقاضی در شهر مورد تقاضا که واحد در آنجا ساخته خواهد شد بعد از آنکه واجد شرایط شناخته شد، قیمت تمام شده آن‌ها مشخص خواهد شد.

او توضیح داد: تمامی واحدهای نهضت ملی مسکن توسط سازندگان وبخش خصوصی ساخته می‌شود و دولت در طرح مسکن حمایتی با خدماتی که ارائه می‌کند و مدیریتی که انجام می‌دهد سعی می‌کند قیمت این واحدها را ارزان‌تر از واحدهای مشابه بخش خصوصی و عادی تمام شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «بازار ملک و مسکن آرام گرفت» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …