پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازار ظرفیت پرش قیمت مسکن را ندارد و بسیاری از نرخ‌های فعلی هم نامتعارف است از همین رو لازم است که نرخ‌های موجود در سامانه‌های ملکی باید توسط دستگاه های ناظر رسیدگی شود.
قیمت مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، مصطفی قلی خسروی با اشاره به قیمت‌های پیشنهادی قیمت مسکن که در مناطق شمالی تهران ارایه می‌شود، گفت: متوسط قیمت هر متر خانه در منطقه یک بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان است. لذا قیمت‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان فقط در ظاهر است و با این نرخ‌ها خرید و فروش بسیار به ندرت انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: وقتی از میانگین حدود ۷۰ میلیون تومان صحبت می‌کنیم یعنی ممکن است واحدهایی با نرخ متری ۵۰ میلیون تومان تا نهایتا ۸۰ میلیون تومان فروخته شود. عجیب است که مالکان در سایت‌ها قیمت‌های ۱۵۰ میلیون تومان در هر متر مربع تعیین می‌کنند. این رویه در سامانه‌های ملکی باید توسط دستگاه‌های ناظر رسیدگی شود.

قیمت مسکن

وی گفت: طرح جهش مسکن قطعا در بلندمدت موثر است و می‌تواند به کنترل بازار املاک کمک کند. اما به هر حال باید در نظر داشت که ساخت و ساز بین ۱.۵ تا ۳ سال طول می‌کشد و توقع اینکه سریعا نرخ‌ها در بازار مسکن پایین بیاید مقداری دور از ذهن است.

مطلب پیشنهادی:  وضعیت مسکن حمایتی در اندیشه به کجا رسید؟

رییس اتحادیه املاک بیان کرد: جدا از اثرات اقتصاد کلان بر بازار مسکن، افزایش عرضه و ساخت‌وساز می‌تواند به ساماندهی این بازار کمک کند. بنابراین دولت و مجلس، مسیر خوبی را انتخاب کرده‌اند.

خسروی همچنین درخصوص طرح اجاره‌داری حرفه‌ای اظهار کرد: همین که مردم می‌بینند برنامه‌هایی در بخش ساخت‌وساز به منظور اجاره یا واگذاری به صورت مالکیت وجود دارد در کاهش انتظارات تورمی موثر است. اما همانطور که گفتم حوزه مسکن، یک حوزه دیرپذیر است و اثرگذاری طرح‌ها با فاصله زمانی خود را نشان می‌دهد. بازار مسکن مثل طلا و ارز نیست که یک شبه بالا برود و یک شبه پایین بیاید.

مطالعه بیشتر: مطلب «مقاومت نهادها واگذاری زمین‌‌های دولتی» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …