ثبت نام 100 هزار متقاضی طرح مسکن در دو روز!

0
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
از روز ۲۸ مهرماه ۱۴۰۰ ثبت نام متقاضیان برای واحدهای طرح تولید و تامین مسکن در ۳۱ استان و ۴۶۶ شهر در سامانه جامع طرحهای حمایتی مسکن به نشانی www.saman.mrud.ir آغاز شده است.
متقاضی طرح مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، از دو روز گذشته تاکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر متقاضی طرح مسکن در ۴۶۶ شهر ثبت نام کرده‌اند و همزمان فرآیند پالایش افراد انجام می‌شود.

بنا بر اعلام وزارت راه و شهرسازی تا شب گذشته بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر متقاضی طرح مسکن در سامانه ثبت نام کرده‌اند. محدودیتی برای نام‌نویسی وجود ندارد و حداقل تا یک ماه امکان ثبت‌نام وجود دارد.

کسانی که در دو روز گذشته موفق به نام‌نویسی نشده‌اند ممکن است دچار اختلال اینترنت یا اشکالات نرم‌افزاری در سیستم خودشان باشند. برای این موضوع توصیه می‌شود متقاضیان از یک سیستم دیگر استفاده کنند.

وزارت راه و شهرسازی قرار است با جمع‌بندی نظرات کاربران درخصوص موانع ثبت نام، آنها را در این زمینه راهنمایی کنند. به محض دریافت این اطلاعات، آن را منتشر خواهیم کرد.

 نکته حائز اهمیت دیگر، سکونت پنج ساله در شهر مورد تقاضا است. در این زمینه کسانی که در شهر مادر سکونت داشته‌اند ممکن است در شهر خودشان پروژه‌ای تعریف نشده باشد، بنابراین مجاز هستند در شهرهای جدید اطراف ثبت نام کنند.

مطلب پیشنهادی:  اختلال سامانه وام ودیعه مسکن رفع شد

عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا چهار شرط اصلی خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: چنانچه پیشنهاد وزارت راه برای مشمول شدن آقایان مجرد برای ثبت‌نام در سامانه قانون جهش تولید مسکن فراهم شود این افراد می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند و مشمول دریافت این امتیاز شوند.

وی اعلام کرد: پیش‌بینی این است که بعد از صدور پروانه ساختمانی بین ۱۸ ماه تا ۲ سال صرف زمان ساخت خواهد شد، مشروط بر آنکه آورده متقاضیان در زمان مقرر، به حساب سازندگان واریز شود.

پیشنهاد مطالعه : مطلب «احداث مسکن متقاضی محور اجرا می‌شود» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …