حساب متقاضیان مسکن ملی خالی شد

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
مطابق آمار هنوز هیچکدام از پروژه طرح اقدام ملی شهر جدید پرند به مرحله سفتکاری نرسیده‌اند.
متقاضیان مسکن ملی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، بر اساس آمار رسمی در سه سالگی طرح ملی مسکن اکثر پروژه‌های شهر جدید پرند (حدود ۷۰۰۰ واحد) از مرحله خاکبرداری و پی‌سازی عبور کرده‌اند. در بین پروژه‌ها نیز فقط یک پروژه (۴۸ واحد) از مرحله اتمام اسکلت عبور کرده است.

مطابق آمار هنوز هیچکدام از پروژه طرح اقدام ملی شهر جدید پرند به مرحله سفتکاری نرسیده‌اند و بیشترین پیشرفت فیزیکی با 17.39 درصد مربوط به 128 واحد نیک پی سرای ایرانیان است.

این در حالی است که فعلا برای ۱۰ پروژه شامل مجتمع مسکونی ماهان، آپادنا (سایت ۵)، ۲ پروژه مجتمع مسکونی ثمین، مجتمع مسکونی مهرگان (سایت ۳) و مجتمع‌های مسکونی پرند پیمانکاری انتخاب نشده است.

در مجموع ۷۰۰۸ واحد طرح ملی مسکن شهر پرند حدود ۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای هیچکدام از پروژه‌ها پروانه ساختمانی دریافت نشده است.

باوجود اینکه چشم‌انداز روشنی برای واحدهای طرح ملی مسکن پرند قابل تصور نیست که با مجوز شرکت عمران این شهر و در اقدامی عجیب حدود ۶۶ میلیارد تومان از آورده متقاضیان مسکن ملی را به حساب شرکت ترکیه‌ای کوزو واریز شده است.

مطلب پیشنهادی:  تصویب طرح دوفوریتی جهت کنترل اجاره‌بها

پیگیری‌ها حاکی از آن است که آورده حدود ۲۲۰۰ متقاضیان مسکن ملی (پرند) به‌عنوان پیش پرداخت به شرکت ترکیه‌ای کوزو پرداخت شده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «سقف ۲۵ درصدی برای تمدید قرارداد اجاره مسکن رعایت می‌شود؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …