عوامل موثر در قیمت گذاری ملک کدام است؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
خانه هایی که به تعداد مکرر بازسازی شده اند و فضاهای پرت و تصادفی زیادی دارند، پیش از عقد قرارداد خرید خانه شرایط داخلی آن را بررسی کنید.
قیمت گذاری ملک

هر فردی که به می خواهد بهترین معامله را به هنگام خرید و فروش ملک داشته باشد بایستی نکته هایی درخصوص عوامل موثر در قیمت گذاری ملک بداند. «مجله ملکی دلتا» در ادامه مهمترین عوامل را گوشزد خواهد کرد.

در نگاه اول اولین مورد که می تواند تمام رازهای یک خانه را برملا کند، ظاهر آن است. بدون شک ملک هایی که به خوبی نگه داری شده اند در برابر خانه های آسیب دیده ارزش بیشتری خواهد داشت. فرسودگی و چالش های یک خانه کلنگی و فرسوده در نگاهی تیزبین قابل رویت است.

به خانه تحت عنوان تنها یک سرپناه نگاه نکنید بلکه بدانید این ملک روزی سرمایه شما خواهد بود. اگر خریدار باهوشی باشید باید ملکی را خریداری کنید که در طی مدتی سرمایه شما را افزایش دهد.

امکانات خانه یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت گذاری ملک محسوب می شود. بدون شک خریدار دوست دارد ملکی را خریداری کند که از نظر فرهنگی، دسترسی های حمل و نقل و رفع مایحتاج روزمره در موقعیت خوبی باشد. نزدیکی به مراکز خرید و تفریحی قیمت ملک را افزایش خواهد داد.

مطلب پیشنهادی:  مطالبه خسارت قرارداد فروش ملک

محله ای که ملک در آن ساخته شده است باز قیمت را بالا و پایین می کند. وجود خانه فرسوده زیاد در اطراف ملک تفاوت زیادی با خانه ای دارد که در یک محله با آپارتمان های نوساز دایر شده است.

از دیگر عوامل تاثیر گذار می توان به معماری ملک اشاره کرد. چنانچه خانه را طبق مهندسی اصولی و بدون پرتی ساخته باشند زیبایی خانه دوچندان می شود. از سوی دیگر خریدار با اطمینان خاطر اقدام به خرید می کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب«خرید امن مسکن در گرو آموزش مشاوران املاک»از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

وراث متوفی این خبر را بخوانند

وراث باید تقسیم ترکه را باتوجه‌به قانون تقسیم ارث انجام دهند. زیرا قانون‌گذار در مواد قانو…