معلمان مستاجر خانه دار می شوند!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
قرار است دولت افراد فاقد مسکن را صاحب‌خانه کند، معلمانی که خانه ندارند نیز می‌توانند متقاضی دریافت مسکن باشند.
معلمان مستاجر

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از نماینده مجلس، قرار است معلمان مستاجر و فاقد مسکن در طرح دولت صاحبخانه شوند.

محمد سبزی اعلام کرد: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تدابیری اندیشیده شده تا فرهنگیان فاقد مسکن نیز می‌توانند خانه دار شوند.

اگرچه این نماینده مجلس از خانه دار شدن معلمان در طرح اقدام ملی مسکن گفته اما دولت در حال حاضر در تکاپوی اجرای طرح جهش تولید مسکن است. این طرح را مجلس در دولت قبل تصویب کرد اما اجرای آن به دولت جدید واگذار شده و آیین‌نامه اجرایی آن را وزارت راه و شهرسازی دولت رئیسی تدوین می‌کند.

در طرح جهش تولید مسکن قرار است در چهار سال 4 میلیون واحد مسکن ساخته شود، یعنی سالی یک میلیون واحد. وزیر راه در این خصوص توضیح داده که ساخت مسکن حدود یک سال و نیم زمان می‌برد. بنابراین قرار است در وهله نخست ساخت حدود دو میلیون واحد مسکونی شروع شود.

معاون وزیر راه نیز تاکید کرد: اصلی‌ترین شرط دولت برای معلمان مستاجر این است که فاقد مسکن باشند.چهار شرط فاقد مسکن بودن، استفاده نکردن از تسهیلات دولتی، سابقه سکونت ۵ ساله در شهر مورد تقاضا و تاهل برای متقاضیان مسکن وجود دارد.

مطلب پیشنهادی:  ساخت و ساز در ایران سنتی است

بنابراین فاقد مسکن‌ها چه معلم باشند، چه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و چه از گروه‌های دیگر اگر شرط تاهل، عدم استفاده از تسهیلات مسکن و سابقه سکونت را داشته باشند می‌توانند برای خانه در طرح اقدام ملی مسکن یا جهش تولید مسکن ثبت‌نام کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تعادل در بازار مسکن با ساخت ۱۵۰هزار واحد» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …