عرضه 2 میلیون مسکن لوکس خالی به متقاضیان

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
شاید مهم‌ترین مسئله در اجرایی شدن وعده ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، موضوع تامین منابع مالی مورد نیاز باشد که پیشنهادات مختلفی نیز در این مورد مطرح می‌شود.
مالیات بر خانه‌های خالی

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی یکی از وعده‌های دولت سیزدهم بود که در حال حاضر نیز دولت به دنبال راهکارهای اجرایی کردن آن و آماده‌سازی شرایط مورد نیاز است.

محمدرضا رضایی کوچی گفت: ساخت حداقل یک میلیون واحد مسکونی در کشور ضروری است. این موضوع به ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای مسکن کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه کمبود مسکن منجر به افزایش قیمت مسکن شد گفت: قیمت مسکن به اندازه‌ای بالا رفته که جمعیت قابل توجهی از کشور نمی‌توانند صاحب خانه شوند.

رضایی خاطرنشان کرد: مجلس با حضور کارشناسان بخش خصوصی، مراکزدانشگاهی و مرکز پژوهش‌ها جلسات متعددی را در کمیسیون عمران برگزار و طرح جهش و رونق تولید مسکن را تهیه کرد که نهایتاً هم با موافقت 70 درصدی نمایندگان تصویب شد.

وی گفت: با اینکه مسکن مهر نواقصی از جمله جانمایی نامناسب و کیفیت پایین برخی واحدها را داشت اما بخش عمده‌ای از نیاز مردم با همین مسکن مهر برطرف شد.

مطلب پیشنهادی:  افزایش عرضه برای کنترل قیمت مسکن

وی با بیان اینکه نزدیک به دو میلیون واحد خالی در کشور داریم، گفت: این دو میلیون جزو مسکن لوکس خالی هستند از این‌رو ما بر عرضه این واحدهای خالی تأکید داریم و قطعاً این طرح به کاهش قیمت مسکن کمک خواهد کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: تمام منابع مرتبط با مسکن در صندوق ملی مسکن تجمیع می‌شود و مسئولیت این صندوق هم بر عهده شخص وزیر است.

رضایی گفت: در گذشته قیمت مسکن به صورت سرسام آوری افزایش پیدا می‌کرد اما با ساخت چهار میلیون واحد تا چهار سال آینده قطعاً قیمت مسکن متناسب با تورم افزایش پیدا خواهدکرد و قیمت مسکن به صورت واقعی افزایش می‌یابد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «ساخت مسکن در ۷ هزار هکتار زمین» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …