ساخت ۴ میلیون مسکن ارزان آغاز شد!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
همزمان با تامین زمین های جدید برای آغاز ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی ارزان و با کیفیت، ثبت نام از متقاضیان در روزهای آینده انجام و برنامه دولت برای جبران کسری مسکن شروع می‌شود.
سازندگان مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، طرح ساخت چهار میلیون واحدی مسکونی که به دستور رییس‌جمهوری در دستور کار قرار گرفته، در آستانه تعیین رقم تسهیلات اعطایی و آغاز ثبت‌نام در ۳۱ استان کشور قرار دارد.

قرار است برای اجرای پروژه ساخت ۴ میلیون مسکن ارزان از سازندگان حرفه‌ای و بخش‌های دولتی مانند بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بخش خصوصی استفاده شود.

خط قرمز دولت در اجرای این طرح قیمت آن است که باید مناسب جیب دهک های اول تا سوم باشد.  قرار است که دولت بیشترین کمک را برای دهک‌های اول تا سوم از طریق «صندوق ملی مسکن» انجام دهد.

بر اساس قانون جهش تولید و تامین مسکن، چنانچه ظرف دو ماه اراضی برای ساخت مسکن از سوی موسسات دولتی، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها معرفی و واگذار نشود، ثبت اسناد و املاک کشور می‌تواند یک‌طرفه سند را به نام راه و شهرسازی صادر کند.

تسهیلات در نظر گرفته شده برای ساخت ۴ میلیون مسکن ارزان در سال ۳۶۰ هزار میلیارد تومان است و این عدد متناسب با تورم در سال‌های آتی افزایش پیدا می کند.

مطلب پیشنهادی:  پیشرفت 2043 واحد مسکونی در شهر پردیس

پیشنهاد وزارت راه این است که در شهرها تا ۴۰۰ میلیون تومان و در روستاها تا ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به خانه های این طرح اختصاص یابد. برای اقشار ضعیف هم سود کاهش یافته و هر سال بازپرداخت افزایش خواهد یافت.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «قیمت آپارتمان نوساز در تهران چقدر است؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …