۷۰۰۰ میلیارد، هزینه آزادراه اصفهان-شیراز

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
تا کنون آزادراه اصفهان-شیراز حدود ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
آزادراه اصفهان-شیراز

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از وزیر راه و شهرسازی، آزادراه اصفهان-شیراز به عنوان یکی از ابرپروژه‌های راه‌سازی در کشور که حدود دو ساعت زمان سفر بین این دو استان را کاهش می‌دهد.

بر اساس وعده‌های مسئولان این وزارتخانه تا پایان امسال یا نهایتا اوایل ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید که می‌تواند ۱۳۰ کیلومتر میسر تردد و حدود دو ساعت از زمان تردد بیت استان‌های اصفهان و شیراز را کوتاه‌تر کند.

رستم قاسمی اظهار کرد: بخشی از احداث قطعه ۸ این آزادراه را شهرداری شیراز  و بخشی دیگر را طبق توافقی که داشتیم، وزارت دفاع بر عهده گرفته است. در تلاش هستیم احداث این آزادراه را  سرعت دهیم که بتوانیم آن را که جزو طولانی‌ترین آزادراه‌های کشور است، هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسانیم.

خیراله خادمی – معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور- نیز گفت: در ۳ مرحله این آزادراه را برای مردم جنوب کشور یعنی استان‌های فارس، هرمزگان و بوشهر به بهره‌برداری می‌رسانیم به گونه‌ای که مرحله نخست در چند ماه آینده یا حداکثر تا اوایل سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسیده که طول آن ۲۱۲ کیلومتر بوده و تاکنون نزدیک به ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مطلب پیشنهادی:  آمار پروانه‌های ساخت و ساز نیاز به بررسی مجدد دارد

خادمی ادامه داد: تاکنون حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی برای اجرای این پروژه هزینه شده است. ارزش به روز پروژه حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان است و بنابراین این پروژه به عنوان یک ابرپروژه راهسازی کشور آخرین مراحل اجرایی خود را پشت سر می‌گذارد.

در واقع این آزادراه قرار است اصفهان را در هشت فاز به بوشهر وصل کند که به نظر می‌رسد قطعات ۷ و ۸ این آزادراه یعنی آزادراه شیراز-بوشهر تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «مشمولان تخفیف مالیات اعلام شدند» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

نحوه ثبت نام وام ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن وامی است که برای رفاه مستاجران و تامین تمام یا بخشی از هزینه رهن منزل مسکون…