احداث ۷۰ هزار واحد مسکونی در اصفهان

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
استان و شهر اصفهان حدود ۸ تا ۱۰ درصد کل کشور را دربرمی‌گیرد و برنامه اقدام ملی مسکن مانند طرح جهش تولید مسکن بدنبال احداث ۷۰ هزار واحد مسکونی در این استان مدنظر است.
واحد مسکونی در اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان، طرح جهش تولید مسکن بر اساس اطلاعات موجود و ظرفیت مورد نیاز کشور، برنامه ریزی و کارشناسی‌های لازم در مورد آن انجام شده است.

به گفته وی، حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر از هم استانی‌ها خانه ندارند و هدف این طرح تامین منزل برای افراد بدون مسکن است.

قاری قرآن با اشاره به طرح جهش تولید مسکن اضافه کرد: مهمترین هدف این طرح برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون مسکن در سال است و در افق چهار ساله، دولت مصمم به ایجاد چهار میلیون واحد مسکونی در کشور است.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان ، گفت: نزدیک به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی توسط مردم در شهرها و مراکز استان ها احداث خواهد شد و حدود ۱۷۰ هزار واحد در بافت فرسوده از طریق بهسازی به ساخت و ساز جدید تبدیل می‌شود و حدود ۲۰۰ هزار واحد از این طرح به روستاها اختصاص دارد که تسهیلات آن توسط دولت تامین خواهد شد.

به گفته وی، وزارت راه و شهرسازی نیز بر اساس قانون مکلف است زمین مورد نیاز این طرح را بصورت کامل رایگان به افراد ارائه دهد.

قاری قرآن خاطرنشان کرد: زمین‌های دولتی موجود در استان و کشور شناسایی و از دستگاه های مورد نظر پس گرفته می شود و در اختیار طرح تامین مسکن قرار می گیرد.

مطلب پیشنهادی:  آرامش نسبی بازار مسکن در اردیبهشت ماه

تعداد احداث واحد مسکونی در اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان افزود: طبق برنامه پیش بینی شده برای اصفهان در طول چهار سال حدود ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در این استان احداث خواهد شد و  به همین میزان هم باید زمین تامین شود.

قاری قرآن گفت: ۱۷۰ هزار واحد از مجموع یک میلیون واحد مسکونی معادل ۱۷ درصد این طرح در بخش بافت فرسوده انجام می شود

وی افزود: در فرایندی که در زمینه اقدام ملی مسکن از سال گذشته تاکنون در استان شروع شده از حدود ۹۳ هزار فرد ثبت نامی، حدود ۲۰ هزار نفر به پروژه‌ها معرفی شده اند و طرح‌ها فعال و به تناسب مبالغ پرداخت شده، در حال اجرا و تحویل است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «مردم اصفهان در ثبت اطلاعات ملکی تسریع کنند» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …