قیمت گران‌ترین و ارزان‌ترین آپارتمان فروخته شده اعلام شد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قیمت گرانترین و ارزان ترین آپارتمان فروخته شده در ایران در زمستان سال گذشته اعلام شد.
معاملات خرید و فروش مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» به نقل از مرکز آمار ایران، بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در زمستان سال گذشته گران ترین آپارتمان فروخته شده در ایران قیمتی برابر با ۱۶۸ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۴۰۰ تومان در هر متر مربع داشته است .

در گزارش مرکز آمار ایران اعلام نشده است که این خانه در کدام شهر ایران واقع شده است. بر اساس این گزارش متوسط قیمت فروش آپارتمان در کل کشور در زمستان سال گذشته برابر با ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

این متوسط قیمت، فاصله عجیب قیمت گران‌ترین آپارتمان فروخته شده در ایران با متوسط قیمت مسکن را نشان می دهد.

گران ترین آپارتمان

البته در گزارش مرکز آمار ایران قیمت ارزان‌ترین آپارتمان فروخته شده نیز مور اشاره قرار گرفته است. قیمت هر متر مربع از ارزان ترین آپارتمان فروخته شده در کشور رقم باورنکردنی ۱۰۰ هزار تومان را داشته است. البته در این گزارش محل قرارگیری این واحد مسکونی که عنوان ارزان ترین واحد مسکونی در ایران را داراست، ذکر نشده است.

مطلب پیشنهادی:  رشد معاملات مسکن در جنوب تهران

لازم به توضیح است که مناطق یک و سه و برخی از محله‌ها در منطقه دو تهران، از گران‌ترین مناطق پایتخت محسوب می‌شود که قیمت بازار املاک در آن‌ها بسیار بالاست. قیمت مسکن در این مناطق خصوصا در منطقه یک گاه به ارقامی عجیب می‌رسد و در یک ماه اخیر برخی از واحدها با قیمت بالای 100میلیون تومان به ازای هر متر مربع نیز به فروش رسیده که با توجه به متراژ بالای واحدها، اعدادی عجیب به ثبت رسیده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «مسکن رایگان برای چه کسانی اجرایی شد؟» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …