مسکن رایگان برای چه کسانی اجرایی شد؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
مسکن و سرپناه از نیازهای اصلی هر انسانی است و اگر مردم خودشان نتوانند آن را تهیه کنند، دولت موظف است برای آنها هزینه کند.
ساخت مسکن رایگان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از ستاد اجرایی فرمان امام ساخت مسکن رایگان اجرا شده و خانواده دارای دومعلول به بالا صاحب خانه شدند.

سیدمصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه مشترکی برای ساخت مسکن رایگان برای خانواده‌های دارای دو معلول بین ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن منعقد شد که سهم ستاد در این قرارداد ۵۰ میلیارد تومان تعیین شد.

وی افزود: بعد از یکسال، ١۴٠٠ واحد از این مسکن رایگان در هر ۳۱ استان کشور ساخته و آماده شده و اکنون تحویل صاحبان آن می‌شود.

سیدهاشمی گفت: حداقل متراژ ساخته شده برای هر واحد ٧٠ مترمربع و حداکثر آن ٩٠ مترمربع است که با توجه به موقعیت مکانی این میزان متغیر می‌شود. همچنین طراحی ساخت مسکن رایگان به نحوی می‌باشد که نقل و انتقال معلولان با مشکل مواجه نشود و شرایط لازم در طراحی آنها لحاظ شده است.

مطلب پیشنهادی:  افزایش حجم نقدینگی با اجرای طرح یک میلیون واحد مسکونی!

وی خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون ۳ هزار طرح اقتصادی اجتماع‌محور برای معلولان توسط بنیاد برکت اجرایی شده است.

عبدالملکی افزود: اگر مردم خودشان نتوانند مسکن و سرپناه را تهیه کنند، حکومت موظف است برای آنها هزینه کند. در این اولویت‌بندی افرادی مانند محرومین و معلولین درصدر اولویت‌ها قرار دارند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «خرید و فروش امتیاز مسکن ملی اصفهان ممنوع شد!» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …