مسکن رایگان برای چه کسانی اجرایی شد؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
مسکن و سرپناه از نیازهای اصلی هر انسانی است و اگر مردم خودشان نتوانند آن را تهیه کنند، دولت موظف است برای آنها هزینه کند.
ساخت مسکن رایگان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از ستاد اجرایی فرمان امام ساخت مسکن رایگان اجرا شده و خانواده دارای دومعلول به بالا صاحب خانه شدند.

سیدمصطفی سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه مشترکی برای ساخت مسکن رایگان برای خانواده‌های دارای دو معلول بین ستاد اجرایی فرمان امام، سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن منعقد شد که سهم ستاد در این قرارداد ۵۰ میلیارد تومان تعیین شد.

وی افزود: بعد از یکسال، ١۴٠٠ واحد از این مسکن رایگان در هر ۳۱ استان کشور ساخته و آماده شده و اکنون تحویل صاحبان آن می‌شود.

سیدهاشمی گفت: حداقل متراژ ساخته شده برای هر واحد ٧٠ مترمربع و حداکثر آن ٩٠ مترمربع است که با توجه به موقعیت مکانی این میزان متغیر می‌شود. همچنین طراحی ساخت مسکن رایگان به نحوی می‌باشد که نقل و انتقال معلولان با مشکل مواجه نشود و شرایط لازم در طراحی آنها لحاظ شده است.

مطلب پیشنهادی:  ۲۲ هزار و ۲۸۸ واحد مسکن روستایی نوسازی شد

وی خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون ۳ هزار طرح اقتصادی اجتماع‌محور برای معلولان توسط بنیاد برکت اجرایی شده است.

عبدالملکی افزود: اگر مردم خودشان نتوانند مسکن و سرپناه را تهیه کنند، حکومت موظف است برای آنها هزینه کند. در این اولویت‌بندی افرادی مانند محرومین و معلولین درصدر اولویت‌ها قرار دارند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «خرید و فروش امتیاز مسکن ملی اصفهان ممنوع شد!» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…