کمبود خانه نوساز در شرق تهران

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تحقیقات میدانی از بازار مسکن منطقه چهار حکایت از آن دارد که عرضه آپارتمان نوساز برای فروش در این منطقه بسیار اندک و در برخی پهنه‌های مسکونی مهم و پرمتقاضی این منطقه انگشت‌شمار است.
آپارتمان نوساز برای فروش

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، کمبود فایل آپارتمان نوساز برای فروش در بازار مسکن منطقه چهار که در ماه گذشته به عنوان سومین منطقه پرمعامله شهر تهران معرفی شد، چالشی است که پیش روی خریداران آپارتمان  در این منطقه قرار دارد.

در حالی که معاملات بازار مسکن همچنان حول و حوش کف رکودی قرار دارد و هنوز به نزدیکی مرز ورود به فاز پیش‌ رونق (10 هزار فقره معامله ماهانه) نرسیده است. عرضه آپارتمان‌های نوساز در برخی از مناطق شهر از جمله منطقه چهار بسیار کم‌تعداد است و ظاهرا سازنده‌ها تمایلی به مشارکت فعال برای خروج بازار مسکن از رکود ندارند.

واسطه‌های ملکی می‌گویند: سازنده‌ها نگران ادامه روند تورم مصالح ساختمانی هستند و برای همین درباره ورود به بازار مسکن و عرضه آپارتمان‌های تکمیل شده با احتیاط رفتار می‌کنند.

آپارتمان نوساز برای فروش

این در حالی است که چنین احتیاطی در میان فروشندگان آپارتمان‌های چند ساله نیست. در نتیجه میانگین سن آپارتمان‌های عرضه شده در شرق تهران افزایش یافته است. البته واحدهای نوساز در برخی از محله‌ها وجود دارد که متعلق به سازندگانی است که قصد تک‌فروشی دارند.

مطلب پیشنهادی:  هزینه ساخت، قیمت مسکن را بالا برد

در واقع این سازنده‌ها برای شروع پروژه جدید تا تسویه بدهی‌های مربوط به پروژه تکمیل شده خود نیازمند نقدینگی هستند و در نتیجه یک واحد از مجموع واحدهای متعلق به خود را برای فروش عرضه کرده‌اند.

به این ترتیب می‌توان گفت اگر کسی متقاضی خرید آپارتمان نوساز در شرق تهران است، اکنون زمان مناسبی برای جست‌وجوی وی نیست و دامنه انتخاب بسیار محدودی دارد.

مظالعه بیشتر: مطلب «خبرنگاران و هنرمندان منتظر پیامک مسکن باشند» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …