اجاره بها در فارس افزایش یافت

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
در تابستان امسال شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری به عدد 244.1 رسید که نسبت به فصل قبل هشت درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 24.7 درصد افزایش داشته است.
اجاره بها در فارس

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، بررسی آمارها نشان از افزایش ۷.۳ درصدی قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی نقاط شهری استان فارس در تابستان امسال نسبت به بهار دارد.

این در حالی است که تورم نقطه به نقطه بهار امسال یعنی نسبت به فصل مشابه سال قبل عدد 29.1 را نشان می‌دهد به‌عبارتی تورم نقطه‌ای اجاره بها در تابستان نسبت به بهار حدود چهار درصد کاهش داشته است.

در این میان استان فارس نیز با تورم نقطه‌ای 19.6 درصد در قیمت اجاره‌بها در رتبه 28 میان استان‌های دیگر قرار گرفته که نسبت به بهار وضعیت بهتری دارد چراکه در بهار این نرخ 23.3 درصد و رتبه استان نیز 24 بوده است.

به این ترتیب تابستان امسال شاخص افزایش قیمت اجاره بها در فارس 189.2 بوده که نسبت به فصل قبل 7.3 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 19.6 درصد افزایش داشته است.

قاسم تابنده‌ماه رئیس سابق اتحادیه املاک شیراز درخصوص قیمت اجاره بها در فارس اعلام کرد: در تابستان تقاضا برای اجاره بیشتر است و باید افزایش قیمت‌ها بیشتر باشد.

مطلب پیشنهادی:  تورم از قیمت مسکن پیشی گرفت

وی اظهار کرد: آنچه در بازار مسکن نیز در کلانشهر شیراز دیده می‌شود و مردم به صورت ملموس آن را دریافت می‌کنند افزایش قیمت اجاره بها است که شاید یکی از دلایلش اشتباه بودن آمارها با واقعیت موجود باشد.

از آنجا که مسکن و اجاره آن همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مردم است، شفاف سازی آمارهای این حوزه می‌تواند به حل یکی از مشکلات و مطالبات اصلی مردم کمک کند. موضوعی که باید توسط کارشناسان و نمایندگان مجلس به دقت بررسی و در اختیار رسانه‌ها قرار داده شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تامین مسکن در تهران چند سال زمان نیاز دارد؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…