سهم حاشیه نشینی در طرح جهش تولید مسکن

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
طرح «جهش تولید مسکن» که یک طرح بزرگ و ملی محسوب شده و طبیعتا حجم بالایی از سرمایه‌گذاری و هزینه را به دنبال خواهد داشت
حاشیه نشینی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، بدون شک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم ایران و به ویژه جوانانی که به سن ازدواج رسیده اند، بحث مسکن است.

سرانجام سید ابراهیم رییسی، در ایام انتخابات ریاست جمهوری وعده‌ی ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال را داد و بعد از استقرار در پاستور مقدمات این کار را فراهم کرد.

دکتر فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز گفت: طی چندین سال گذشته حدود ۲۰ قانون، بخشنامه، سند و دستورالعمل در حوزه‌ی بازآفرینی شهری که شامل حاشیه نشینی و بافت فرسوده می‌شود، به دولت فرستاده شده است که مهمترین آن سند ملی توانمندی و حفظ صیانت بافت‌های مسئله‌دار و ناکارآمد شهری است.

بابایی اقدم خاطرنشان می‌کند: اگر دولت به نظرات سازمان‌های مدنی توجه داشت، حداقل ۲۰ درصد آن مسکن‌ها به بافت فرسوده و حاشیه نشینی اختصاص می‌یافت و ما شاهد پاک شدن بافت فرسوده در نقشه‌ی تبریز می‌شدیم.

او می‌گوید: براساس ماده ۱۲ این طرح باید جاهای خالی چسبیده به سکونتگاه‌های غیر رسمی شهرها نیز مد نظر باشد اما اکنون هیچ جای خالی در شهر تبریز وجود ندارد.

مطلب پیشنهادی:  اراضی طرح نهضت ملی مسکن گسترش یافت

 او با اشاره به اینکه در تبریز علاوه بر بافت فرسوده و ناپایدار، وضعیت توپوگرافی محل و خط گسل نیز وجود دارد، می‌گوید: سهم شهر تبریز از چهار میلیون واحدی که در طرح جهش تولید مسکن مطرح شده است، حدود ۷۰ هزار واحد است که در شهر جدید سهند و شهرک شهریار ایجاد خواهد شد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز تاکید می‌کند: این طرح طی چند روز آینده باسرمایه‌ای نزدیک ۳۶۰ هزار میلیارد تومان شروع خواهد شد که رقم بالایی است اما ما مصرّ هستیم که به عنوان نماینده مردم از دولت بخواهیم که بیشتر روی این موضوع توجه داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «قیمت خانه در نزدیکی نقش جهان چند؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…