تامین مسکن در تهران چند سال زمان نیاز دارد؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
در شهر تهران یک خانواده با سطح درآمدی متوسط باید بدون در نظر گرفتن تورم سالهای آتی حدود ۳۰ سال درآمدهای خود را پس‌انداز کند تا موفق به خرید مسکن شود.
خرید مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، در بازه سال‌های ۱۳۹۴ الی ۱۳۹۸ سالانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار واحد مسکن در کشور تولیدشده که سهم بخش خصوصی در این بین بیش از ۹۲ درصد بوده است.

هزینه اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن در تهران بسیار زیاد است و باید از راهکارهای قانونی و منطقی این پروژه تامین مالی شود.

هزینه‌ برآورد شده برای این طرح، هزار همت (هزار هزار میلیارد تومان) در سال است که بانک‌ها مکلف به اعطای ۲۰ درصد اعتبارات خود به این طرح هستند.

اصغر مخلوقی – کارشناس مسکن گفت: بی‌توجهی به بخش تولید مسکن، باعث خروج بسیاری از فعالان و سازندگان در این حوزه شده است. این افراد یا خانه‌نشین شده‌ یا به برخی از کشورهای همسایه مهاجرت کرده و در آنجا اقدام به سرمایه گذاری در حوزه مسکن می کنند.

مخلوقی گفت: دولت سیزدهم در گام نخست باید با بسترسازی و فراهم کردن زمینه رونق تولید در حوزه مسکن و ساختمان و جبران عقب‌ ماندگی سال‌های گذشته اقدام کند.

این کارشناس مسکن تاکید کرد: همچنین از مهم‌ترین مشکلات در این زمینه می‌توان به طولانی بودن مدت زمان و هزینه‌بر بودن موضوع تغییر کاربری اراضی اشاره کرد. لذا ورود دولت و پیگیری در این حوزه می تواند کمک شایانی در جهت رفع مشکل مذکور کند.

مطلب پیشنهادی:  اشتباه در ارسال پیامک، باعث تجمع ۱۵۰ نفری مقابل بنیاد مسکن شد

وی گفت: اراضی مذکور می‌تواند در قالب واگذاری زمین‌های دولتی، اراضی سازمان منابع طبیعی، اراضی تحت مالکیت شرکتهای تابعه دولتی و … که با قیمتی پایین تر و یا با اجاره ۹۹ ساله در اختیار طرح ملی مسکن قرار گیرند .
مخلوقی به ظرفیت بخش خصوصی پرداخت و گفت: تحقق هدف تولید سالیانه یک میلیون خانه بدون در نظر گرفتن تعامل بخش‌های دولتی و خصوصی و افزایش مقوله هم‌افزایی میسر نخواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «8 میلیون مسکن فرسوده وجود دارد!» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …