قیمت آپارتمان‌های نوساز نجومی شد!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
 رییس اتحادیه مشاوران املاک شمیران گفت: قیمت آپارتمان های نوساز تا هفت برابر افزایش یافته است.
آپارتمان های نوساز

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، محمدرضا قاسمی با اشاره به موضوع چالش‌های بازار مسکن، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ تا الان بعضی از املاک در شمیرانات هفت برابر رشد قیمت داشته است. آپارتمان سه سال ساختی که سال ۱۳۹۶ متری ۹ میلیون تومان بوده الان که هفت سال ساخت شده به متری ۶۰ میلیون تومان رسیده و آپارتمان های نوساز تا هفت برابر افزایش یافته است.

وی افزود: در شرایط فعلی، اگر مالکان بخواهند سرمایه خود را به سرمایه پولی تبدیل کنند باید انعطاف داشته باشند. برای مثال یک پنت هاوس متری ۲۲۰ میلیون تومان قیمت خورد ولی متری ۱۶۰ تومان فروخته شد.

قاسمی با بیان اینکه مشاوران املاک باید سعی کنند اطلاعات واقعی به خریداران بدهند، گفت: قیمت‌ها باید پایین‌تر بیاید. اینکه می‌گویند قیمت را دفاتر املاک بالا می‌برند کذب محض است. ممکن است کسانی باشند که کار را بلد نیستند و اشتباه می‌کنند و باعث شوند ذهنیت خریداران بر روی افزایش قیمت دور بزند.

آپارتمان های نوساز

رییس اتحادیه مشاوران املاک شمیرانات درباره مالیات بر خانه‌های خالی اظهار کرد: افراد عادی تعداد زیادی خانه در اختیار ندارند. اکثر واحدهای خالی مربوط به بانک‌ها است و زمانی که ملک افزایش قیمت پیدا می‌کند دارایی آنها نیز افزایش می‌یابد.

مطلب پیشنهادی:  عواقب عدم ثبت‌نام در سامانه املاک

وی درباره طرح مجلس مبنی بر کاهش تعرفه بنگاه‌های ملکی که در کمیسیون عمران مجلس دنبال می‌شود، گفت: اگر چیزی به تصویب برسد باید اجرا شود اما من به عنوان کسی که در کف بازار مسکن هستم می‌بینم مشاوران املاک چقدر تلاش می‌کنند تا قیمت مسکن کاهش پیدا کند. هرکسی بالاتر از میزان کمیسیون که ۲۵ صدم درصد است به مشاوران املاک پرداخت کرد می‌تواند به اتحادیه شکایت و مازاد پرداختی را دریافت کند.

قاسمی خاطرنشان کرد: ما به مجلس قبل پیشنهاد دادیم که رقم ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از قراردادهای اجاره از مستاجران دریافت نشود. جالب اینکه برخی نمایندگان خبر نداشتند مستاجران ۹ درصد مالیات می‌شود. قرار شد پیگیری کنند که نهایتا به نتیجه نرسید.

مطالعه بیشتر: مطلب «گزارش عملکرد بانک‌ها در خصوص تسهیلات مسکن منتشر میشود» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …