8 میلیون مسکن فرسوده وجود دارد!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
با توجه به اطلاعات موجود، نزدیک به ۸ میلیون مسکن در روستا و شهرهای کشور جزء بافت فرسوده قرار گرفته و بخش عمده‌ای از ساخت واحدهای مسکونی جدید می‌تواند در این فضا دنبال شود.
مسکن فرسوده

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی: در سال‌های اخیر و پس از حرکت کشور به سمت بومی‌سازی علوم مرتبط با حوزه ساختمان، پیشرفت‌های شگرفی در بخش علم بتن کشور اتفاق افتاد و بتن پس از آب به پر مصرف‌ترین ماده مورد استفاده بشر تبدیل شده است.

 چینی گفت: سیزدهمین کنفرانس ملی بتن و نوزدهمین همایش روز بتن در شانزدهم و هفدهم مهرماه سال ۱۴۰۰ برگزار شد. متاسفانه در سال جاری با توجه به مسئله همه‌گیری ویروس کرونا همایش مذکور به صورت مجازی برگزاری شد و امکان برگزاری این مراسم در فضای حقیقی مهیا نشد.

وی افزود: امسال با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی، تمرکز محتوایی کنفرانس در حوزه بتن و صنعتی‌سازی ساختمان بود و که با محوریت حوزه مسکن این مسئله سازماندهی شد.

چینی در ادامه خاطرنشان کرد: ۲ مطلب در راستای ارتقای یک صنعت در کشور از جمله بتن لازم است، اولین مسئله وجود امکانات، مصالح و فضای کار به منظور فعالیت صنعت‌ها و بخش بتن است.

مسئله دوم در راستای ارتقای یک صنعت مسئله انتقال دانش است. انتقال دانش باید بین بخش آکادمیک و کار عملی انجام شود.

مطلب پیشنهادی:  خانواده های دارای ۲ معلول صاحب خانه می شوند

شاید در برخی از شهرها مکان‌هایی شناسایی شود که تحت عنوان بافت فرسوده معرفی می‌شود، شاید بتوان این بافت شهری را در قالب فعالیت‌های قانونی مورد استفاده قرار داد و بخشی از ساخت مسکن را به این حوزه‌ها هدایت کرد تا علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، زمینه زندگی مردم راحت‌تر خواهد شد.

بر همین اساس با توجه به اطلاعات موجود، نزدیک به ۸ میلیون مسکن در روستا و شهرهای کشور جزء بافت فرسوده قرار گرفته و بخش عمده‌ای از ساخت واحدهای مسکونی جدید می‌تواند در این فضا دنبال شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «معرفی محله مردوایج اصفهان» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…