آپارتمان کمتر از یک و نیم میلیارد تومان در اصفهان نداریم

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نایب رئیس اتحادیه سازندگان مسکن و ساختمان اصفهان با اشاره به اینکه در برخی مناطق بالای اصفهان هر متر آپارتمان بالای ۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود، گفت: در حال حاضر هیچ آپارتمان زیر یک میلیارد تومان در اصفهان وجود ندارد و دست کم برای خرید یک آپارتمان ۷۰ متری باید حدود یک و نیم میلیارد تومان پول داشته باشیم.
آپارتمان در اصفهان

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، فرج اله نصیری درباره وضعیت بازار مسکن و سیاست ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، اظهار کرد: در چند سال گذشته بازار مسکن درگیر تورم شده است. اگرچه در دولت نهم و دهم ساخت خانه های مسکن مهر در دستور کار قرار گرفت اما به دلیل اینکه جانمایی این خانه ها کارشناسی نبود، از تقاضا بازار مسکن کم نکرد.

نایب رئیس اتحادیه سازندگان مسکن و ساختمان اصفهان افزود: از سوی دیگر در دولت‌های گذشته سیاست عملی در حوزه مسکن پیاده نشد و تنها وعده‌‎های مسکن در حد صحبت بود و از سوی دیگر به دلیل نبود سیاست ساخت مسکن و کوتاهی در ساخت مسکن، تاوان آن را شهروندان دادند.

نایب رئیس اتحادیه سازندگان مسکن و ساختمان اصفهان تاکید کرد: به طور قطع هر سیاستی در حوزه مسکن باید به صورت کارشناسی باشد تا قابل اجرا باشد و معتقدم در شرایط اقتصادی فعلی ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال کار سخت است.

 آپارتمان در اصفهان

نصیری با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر متر مربع ساختمان در اصفهان (منهای هزینه های شهرداری و نظام مهندسی) از ۵ میلیون تومان به بالا است، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ آپارتمان زیر یک میلیارد تومان در اصفهان وجود ندارد و دست کم برای خرید یک آپارتمان ۷۰ متری باید حدود یک و نیم میلیارد تومان پول داشته باشیم.

مطلب پیشنهادی:  خوب و بد زندگی برج نشینی

وی همچنین با اشاره به اینکه در برخی مناطق بالای اصفهان هر متر آپارتمان بالای ۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود، گفت: امروز شاهد اختلاف طبقاتی به خصوص در بخش ساختمان و مسکن هستیم.

نایب رئیس اتحادیه سازندگان مسکن و ساختمان اصفهان با بیان اینکه به دلیل تورم و افزایش قیمت مسکن افراد توان خرید خانه و آپارتمان با متراژ بالا را ندارند، اظهار کرد: اگرچه در سال های گذشته این مدل ساخت و ساز در تهران رونق گرفته، اما در اصفهان خانه های ۶۰ و ۷۰ متری زیاد ساخته نشده است و هنوز انبوه سازان اقدام به ساخت آپارتمان با متراژ پایین نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه امروز تسهیلات خرید مسکن دیگر جوابگوی یک خانواده کارمندی برای خانه دار شدن نیست، توضیح داد: در حالی که یک کارمند حدود ۶ میلیون تومان دریافتی دارد، چطور می تواند ماهیانه اقساط ۱۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن را پرداخت کند.

مطالعه بیشتر: مطلب «معرفی محله مردوایج اصفهان» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …