فروش خانه با ۳۰ درصد زیر قیمت

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک پنت هاوس در شمال تهران متری ۲۲۰ میلیون تومان قیمت خورد ولی ۱۶۰ میلیون تومان فرخته شد.
فروش خانه با ۳۰ درصد

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از محمدرضا قاسمی درخصوص فروش خانه با ۳۰ درصد گفت: از سال ۱۳۹۶ تا الان بعضی از املاک در شمیرانات هفت برابر رشد قیمت داشته است. آپارتمان سه سال ساختی که سال ۱۳۹۶ متری ۹ میلیون تومان بوده الان که هفت سال ساخت شده به متری ۶۰ میلیون تومان رسیده و قیمت نوسازها تا هفت برابر افزایش یافته است.

وی افزود: آنچه در بازار می‌بینید با آنچه معامله می‌شود فرق دارد. یک پنت هاوس متری ۲۲۰ میلیون تومان قیمت خورد ولی متری ۱۶۰ تومان فروخته شد. بنابراین اگر مالکان بخواهند سرمایه خود را به سرمایه پولی تبدیل کنند باید انعطاف داشته باشند.

قاسمی گفت: قیمتها باید پایین‌تر بیاید. اینکه می گویند قیمت را دفاتر املاک بالا می برند کذب محض است. ممکن است کسانی باشند که کار را بلد نیستند و اشتباه می‌کنند و باعث شوند ذهنیت خریداران بر روی افزایش قیمت دور بزند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک شمیرانات اظهار کرد: افراد عادی تعداد زیادی خانه در اختیار ندارند. اکثر واحدهای خالی مربوط به بانکها است و زمانی که ملک افزایش قیمت پیدا می‌کند دارایی آنها نیز افزایش می‌یابد.

افزایش لحظه‌ای قیمت مسکن دیگر اتفاق نمی‌افتد

ایمان خدابخش کارشناس بازار مسکن اظهار کرد: به دلیل رشد قیمت دلار، مصالح ساختمانی و افزایش شدید قیمت مسکن، بسیاری از متقاضیان مصرفی در دو سال اخیر خرید نکردند. بنابراین یک بخشی از تقاضا پشت بازار منتظر است تا بازار مسکن به ثبات برسد و بتوانند وارد بازار شوند.

مطلب پیشنهادی:  عامل افزایش قیمت مسکن چه کسانی هستند

خدابخش تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل اپیدمی ویروس کرونا بسیاری از فروشگاهها تعطیل شده و خدمات در فضای مجازی انجام می‌شود.

این کارشناس بازار مسکن اظهار کرد: سایتی ایجاد شده که قیمت مسکن و نرخ اجاره واحد مسکونی مدنظر را محاسبه می‌کند که سقف و کف قیمت منطقه را تعیین می‌کند. در حال حاضر بسیاری از آپارتمانها بالاتر از نرخ واقعی اجاره داده می‌شوند که علت آن بالا بودن تقاضا نسبت به عرضه است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «آمار دقیقی از خانه‌های خالی وجود ندارد» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …