برنامه جدید برای دهک های یک تا ۵

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس‌جمهوری: «دولت مصمم است برای رفع دغدغه‌های مردم بویژه جوانان و تسهیل زمینه ازدواج آنان، همه ظرفیت‌های کشور را در حوزه مسکن فعال کند.»
دهک های یک تا ۵

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، مهم‌ترین بخش برنامه جدید مسکن، ساخت سالانه یک میلیون مسکن حمایتی برای دهک های یک تا ۵، در زمین‌های رایگان دولتی و با ارائه تسهیلات ارزانقیمت است. ثبت‌نام متقاضیان این واحدها نیز از هفته آینده شروع می‌شود.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: «احداث مسکن می‌تواند بسیاری از صنایع را در کشور فعال کند و اگرچه وزارت راه و شهرسازی مسئولیت حوزه مسکن را برعهده دارد، اما همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها باید در این زمینه کمک و همکاری کنند».

مهم‌ترین ویژگی ساخت مسکن در طرح جهش تولید، ساخت مسکن در زمین‌های دولتی است. بر این اساس ساخت مسکن در این طرح با حذف هزینه زمین خواهد بود.

مشکل زمین رفع خواهد شد!

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: مقرر است تا ظرف ۲ الی ۳ ماه آینده، بانک زمین، تکمیل شود. هم اکنون وضعیت اراضی موجود در ۱۳۰۰ شهر احصا شده و وضعیت شهرستان‌ها نیز تأمین زمین در ادارات راه و شهرسازی در دست بررسی است.

اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن و عضو شورای عالی مسکن گفت: جزئیات برنامه شامل تأمین زمین، ارائه تسهیلات، میزان تسهیلات و آغاز ثبت‌نام متقاضیان مشخص و تبیین شده و قرار است هفته آینده به‌صورت رسمی اعلام شود.

مطلب پیشنهادی:  قیمت هر متر خانه در تهران چند شد؟

نیکزاد گفت: اگر مردم زمین داشته باشند دولت با پرداخت تسهیلات برای ساخت به آنها کمک می‌کند و اگر زمین را دولت تأمین کند به‌صورت واگذاری 99 ساله برای دهک‌های پایین خواهد بود.

قاسمی گفت: تعدادی از نیازمندان شناسایی شده‌اند. ۵۲۰ هزار نفر با اسم و شماره ملی مشخص شده‌اند که افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، اما در نهایت ثبت‌نام در این سامانه مشخص خواهد کرد که با توجه به فرم «ج» مشخص می‌شود که چه کسانی می‌توانند صاحب مسکن شوند.

با توجه به اینکه ساخت مسکن در طرح جهش تولید، هدف تأمین مسکن دهک های یک تا ۵ است، کاهش هزینه نهایی عرضه مسکن در این طرح مورد توجه است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «چه زمانی سایت ثبت‌نام مسکن اولی‌ها راه‌اندازی می‌شود؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …