کاربرد مصالح محافظ الکترومغناطیس در ساختمان ها

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
مصالح محافظ الکترومغناطیس در دیوارهای اتاق MRI بیمارستان‌ها، مراکز داده‌ها، ساختمان‌های حساس مخابراتی و نظامی کاربرد دارد.
محافظ الکترومغناطیس

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از دکترای مهندسی عمران، در سال‌های اخیر استفاده مواد بر پایه کربن به علت ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود مانند وزن سبک، تولید آسان، انعطاف‌پذیری، مقاومت در برابر خوردگی، خواص الکتریکی، مکانیکی و حرارتی فوق‌العاده در زمینه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.
حمید بهبهانی گفت: افزودن این مواد به کامپوزیت‌های سیمانی که پرکاربردترین مصالح‌ساختمانی است، می‌تواند به بهبود حفاظت الکترومغناطیسی و حفظ خواص مکانیکی آن کمک کند.
دکترای مهندسی عمران درخصوص کاربردهای بتن محافظ الکترومغناطیس اظهار کرد: مصالح محافظ الکترومغناطیس در ایجاد حفاظ الکترومغناطیسی برای مقابله با تهدیدات IEMI‌مانند بمب‌های الکترومغناطیسی و جلوگیری از ایجاد اختلال و یا تخریب تجهیزات حیاتی و حساس نظامی بسیار موثر است.
وی گفت: امواج الکترومغناطیس دارای طیفی گسترده است و امواج رادیویی با انرژی کم تا تابش‌های پرانرژی گاما را در بر می‌گیرد. فلزات، حفاظ مغناطیسی خوبی محسوب می‌شوند، اما معایبی از جمله وزن سنگین، مقاومت ضعیف در برابر سایش و اکسیداسیون دارند.

وی اظهار کرد: افزودن نانولوله‌های کربنی به محصولات سیمانی با توجه به شکل لوله‌ای که دارند، می‌تواند خواص الکترومغناطیسی و خواص مکانیکی آن‌ها را نظیر مقاومت در فشار، کشش، ضربه‌پذیری و طاقت، به میزان قابل‌توجهی بهبود بخشد.‌

مطلب پیشنهادی:  ساخت سکونتگاه های غیررسمی در بافت حاشیه‌ای

بهبهانی گفت: نتایج آن نشان داد با افزودن یک تا سه درصد نانولوله‌های کربنی به خمیر سیمان، حفاظت الکترومغناطیسی به میزان قابل‌توجهی بهبود می‌یابد.

وی افزود: مطابق مطالعات آزمایشگاهی، حتی افزودن نانولوله‌های کربنی به میزان ۰.۰۲ وزنی سیمان به بتن می‌تواند خواص مکانیکی آن را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

این دکترای مهندسی عمران گفت: در سال‌های اخیر روی تأثیر افزودن مواد بر پایه کربن مانند گرافیت، اکسید گرافن و نانولوله‌های کربنی روی خواص الکترومغناطیسی و مکانیکی کامپوزیت‌های سیمانی پژوهش‌های زیادی شده و شمار این پژوهش‌ها رو به افزایش است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «وثیقه‌های درخواستی سد راه ساخت مسکن معلولان» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …