سهمیه ۱۰ هزار میلیارد تومان تمام شد؟

0
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
معاون وزیر راه و شهرسازی: در حال حاضر از سهمیه ۱۰ هزار میلیارد تومان بخش کوچکی پرداخت شده است.
وام مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از محمود محمود زاده، آمارها نشان می‌دهند که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن همکاری لازم را انجام نمی‌دهند.

محمود زاده گفت: بانک‌های دولتی به هیچ عنوان حق ندارند اعلام کنند که ظرفیت آن‌ها برای پرداخت وام ودیعه مسکن تکمیل شده است زیرا سهمیه ۱۰ هزار میلیارد تومان به صورت کامل پرداخت شده است.

وی گفت: معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی این موضوع را همواره از بانک مرکزی و ستاد ملی مقابله با کرونا پیگیری کرده چرا که عددی که برای این تسهیلات پرداخت شده با عدد که به عنوان اعتبار تخصیص یافته مورد تایید نیست.

محمودزاده بیان کرد: ۳۶۰ هزار نفر از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری که برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کرده و مدارک خود را بارگذاری کرده‌اند به سیستم بانکی معرفی شده‌اند، ولی کمتر از ۱۰ درصد از این افراد توانسته‌اند تسهیلات دریافت کنند.

محمودزاده بیان کرد: ۳۲ هزار نفر از ۳۶۰ هزار نفری که مدارکشان به بانک‌ها ارسال شده موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شده‌اند که این آمارها نشان می‌دهد؛ کمتر از ۱۰ درصد تاکنون سهمیه ۱۰ هزار میلیارد تومان را در کشور دریافت کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  افزایش عرضه فایل‌های رهن در بازار مسکن

او توضیح داد: پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن هم جزو پروژه‌های حمایتی دولت است، هر طرح ویا برنامه‌ای برای بخش مسکن به تصویب برسد مشمول حال این پروژه‌ها هم خواهد شد و تمامی آن‌ها با یک شرایط متناسب پیشرفت خواهند کرد.

محمود زاده افزود: پروژه‌های مسکن ملی هم مورد تایید رئیس جمهور بود و همواره اعلام کرده که این پروژه‌ها هم با سرعت و شدت بیشتری اجرایی شوند بنابراین هیچ نگرانی برای ساخت این وجود ندارد و تمامی آن‌ها با مشارکت دستگاه‌ها ساخته خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «خانه دار شدن خبرنگاران و اصحاب هنر» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …