خروج ۷ میلیارد دلار از کشور برای خرید ملک در ترکیه!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به گفته عضو هیات‌رئیسه مجلس، از سال ۹۷ تا ۹۹، معادل هفت میلیارد دلار ارز برای خرید املاک در ترکیه، از کشور خارج شده است.
خرید ملک در خارج

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت: «پس از نقش ‫ایران در عدم سقوط دولت اردوغان در کودتا، این بار ایرانیان با خرید ملک، ‫ترکیه را از ورشکستگی نجات دادند. از ۹۷ تا ۹۹، معادل ۷ میلیارد دلار ارز برای خرید ملک در ترکیه از کشور خارج شده است. هزینه گستاخی‌های اخیر را برخی از ایرانیان پرداخت کرده‌اند

هشدار درباره خرید ملک در ترکیه

مصطفی‌قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک نیز در مورد خرید املاک در ترکیه با بیان اینکه وعده اقامت با خرید آپارتمان در ترکیه و دوبی، سرابی است که برخی مردم گرفتار آن می‌شوند، گفت: مردم نباید فریب تبلیغات خرید خانه در کشور ترکیه و قبرس را بخورند چرا که این کشورها به راحتی اقامت یا سند رسمی را به خریداران نمی‌دهند.

خرید املاک در ترکیه

رضاپور یکی از فعالان بازار مسکن در این رابطه می‌گوید: در چند سال گذشته شاهد خروج سرمایه‌های مردم از کشور برای خرید ملک در کشورهایی چون گرجستان و ترکیه یا کشورهای عربی بوده‌ایم. شرایط نامناسب اقتصادی و  از طرفی گرانی بیش از اندازه ملک در کشور باعث تمایل مردم به خرید مسکن بدر سایر کشورها شده است.

مطلب پیشنهادی:  نکاتی در خصوص تحویل ملک

به گفته وی با وجود تبلیغات گسترده برای خرید ملک در کشورهایی مانند ترکیه و دریافت امتیازات فراوان، قشر توانمند جامعه برای سرمایه‌گذاری به‌جای انتخاب املاک داخل، املاک خارجی را انتخاب می‌کنند. اقشار متوسط هم شاید با سرمایه‌ای که امکان خرید در داخل را نداشته باشند به خارج از کشور پناه می‌برند.

این فعال بازار مسکن توضیح می‌دهد: سهولت سرمایه‌گذاری در ترکیه، وجود برخی اشتراکات فرهنگی، زبانی و فقدان برخی محدودیت‌های اجتماعی در ترکیه، جذابیت‌های گردشگری و خرید، آسان بودن سفر از ترکیه به دیگر کشورها و…. جذابیتی فراوانی را برای بخشی از ایرانیان در راستای خرید املاک خارجی به وجود آورده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «کدام محله‌های منطقه 2 و 3 ارزان‌تر هستند؟» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …