کدام محله‌های منطقه 2 و 3 ارزان‌تر هستند؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این گزارش اقدام به بررسی قیمت مسکن در منطقه 2 و 3 تهران کرده‌ایم؛ تا انتها با ما همراه باشید تا قیمت مسکن در محله‌هایی که کمترین درصد تغییر را داشته به شما معرفی کنیم.
فعالان بازار املاک

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، بر اساس اطلاعاتی که فایل های مسکن در منطقه 2 به دست آماده است نشان می‌دهد که در بین محلات شهرداری منطقه ۲ تهران، دریان‌نو، شهرآرا و مرزداران با افزایش حدود ۱۹ درصد کم‌ترین درصد افزایش قیمت نسبت به شهریور سال ۱۳۹۹ را ثبت کرده‌اند و محله‌های میرداماد و ظفر در منطقه 3، با ۱۸ درصد افزایش قیمت از شهریور ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ کم‌ترین درصد تغییر را در این منطقه داشته اند.

همچنین محلات طرشت با افزایش ۲۵ درصدی و صادقیه با افزایش ۲۶ درصدی متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان مسکونی بیش‌ترین افزایش قیمت را در یک سال گذشته در منطقه ۲ شهرداری تهران داشتند.

متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در این محلات در شهریور ۱۴۰۰ نسبت به مرداد ماه حدود ۱.۷ درصد افزایش داشته است که درصد بسیار کمی است و نشان دهنده ثبات نسبی قیمت در این محلات بین مرداد و شهریور ۱۴۰۰ بوده است. همچنین متوسط قیمت محلات دریان‌نو و گیشا و شهرک غرب در شهریور ماه نسبت به مرداد کاهش قیمت داشته است.

قیمت مسکن

درصد افزایش قیمت محله ستارخان و گیشا و سعادت آباد در شهریور ۱۴۰۰ نسبت به شهریور ۱۳۹۹ حدود ۲۱ درصد بوده است. متوسط قیمت خرید آپارتمان در منطقه ۲ شهرداری تهران در شهریور ۱۴۰۰ نسبت به شهریور ۱۳۹۹ به طور میانگین حدود ۲۱ درصد افزایش داشته است.

محلات منطقه ۲ شهرداری با متوسط درصد تغییر ۳۱ درصدی ثبت شده‌اند. گران‌ترین منطقه برای خرید خانه در منطقه ۲ تهران سعادت آباد بوده است که در شهریور ۱۴۰۰ نیز همین منطقه در کنار محله شهرک غرب از محلات گران قیمت تهران هستند.

مطلب پیشنهادی:  ۷ میلیون خانواده مستأجر در کشور وجود دارند

وضعیت قیمت مسکن در منطقه 3

وضعیت بازار مسکن در منطقه 3 نشان می دهد که محله‌های میرداماد و ظفر با ۱۸ درصد افزایش قیمت از شهریور ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰ کم‌ترین درصد تغییر و محلات جردن (۳۲ درصد افزایش) و ونک با افزایش ۳۵ درصدی بالاترین درصد تغییر را ثبت کردند.

محلاتی در شهریور ۱۴۰۰ نسبت به مرداد ۱۴۰۰ کاهش قیمت داشتند ظفر و سید خندان با نزدیک به سه درصد کاهش قیمت هستند.

متوسط افزایش قیمت در محلات منطقه ۳ شهرداری از شهریور ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ برابر با ۲۹ درصد بوده است. متوسط قیمت هر متر آپارتمان مسکونی شهریور ۱۳۹۹ در محلات زیر ۵۴ میلیون تومان و در شهریور ۱۴۰۰ برابر با ۶۸ میلیون تومان بوده است که نشان دهنده افزایش ۱۴ میلیون تومانی در میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان در محلات منطقه ۳ شهرداری تهران است.

مطالعه بیشتر: مطلب «این منطقه رکورددار معاملات مسکن شد» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …