شهرداری برای ایجاد زیرساخت‌های تولید مسکن همکاری کند

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
استاندار همدان گفت: بخش خصوصی نقش ارزشمندی در اجرای پروژه ها دارد و از توان آن برای انبوه سازی مسکن در همدان استفاده شود و شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساخت و فراهم ساختن زیرساخت‌های تولید مسکن باید همکاری کنند.
زیرساخت‌های تولید مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، سید سعید شاهرخی در این رابطه افزود: باید با برنامه ریزی دقیق و با مشارکت بخش خصوصی و با انعقاد قراردادهای برد برد، برنامه‌های جهش تولید مسکن در استان را پیش برد.

وی اظهار داشت: تاکید وزیر راه و شهرسازی بر این است تا آیین نامه تولید و جهش مسکن بررسی و برنامه ها برای تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور تشریح شود.

شاهرخی عنوان کرد: طرح جامع شهری همدان، ملایر و تویسرکان مطالعه و در آن زمین های ساخت واحدهای مسکونی مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه فهرست از اراضی برای واگذاری به این طرح باید تهیه شود، تصریح کرد: دستگاه های دولتی موظفند، زمین های مازاد خود را برای ساخت واحدهای مسکونی در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند.

زیرساخت‌های تولید مسکن

استاندار همدان خاطرنشان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک باید زمین های مازاد دستگاه های دولتی را مشخص کند تا آمار آن ها برای ساخت مسکن مشخص شود.

وی تاکید کرد: ساز و کارهای اداری ساخت مسکن های ملی برای جهش تولید مسکن باید برداشته شود تا به هدف تولید انبوه مسکن برسیم.

مطلب پیشنهادی:  توقف معاملات مسکن در جنوب شهر

شاهرخی اظهار داشت: آیین نامه های اجرایی جهش تولید مسکن باید به صورت شفاف و دقیق برنامه ریزی شود تا در آینده به مشکل بر نخوریم‌.

وی ادامه داد: شهرداری ها برای صدور پروانه ساخت و فراهم ساختن زیرساخت‌های تولید مسکن باید همکاری کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه روند تولید مسکن در استان باید تعیین تکلیف شود، افزود: در بخش ساخت وبازسازی مسکن روستایی، همدان سرآمد استان‌های کشور است و با اقدامات ومدیریت خوب، واحدهای مسکونی آسیب دیده در سیل نوروز ۱۳۹۸ به موقع بازسازی شد.

وی با اشاره به ثبت نام ۳۲ هزار متقاضی طرح اقدام ملی و تولید مسکن استان همدان، اظهار داشت:  ورود جدی بر عملکرد طرح اقدام ملی شود تا نقاط ضعف آن شناسایی شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «اولین تغییر وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …