اجاره مسکن در پاییز کاهش می‌یابد!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با ورود به مهرماه و پایان فصل جابه‌جایی، بازار اجاره مقداری افت کرده است. مشاوران املاک انتظار دارند قیمتها نیز ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین بیاید.
بازار اجاره مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، بازار اجاره مسکن شهر تهران پس از رشد قابل توجه تقاضا در شهریور ماه که با افزایش قیمت‌ها مواجه بود در مهرماه به لحاظ حجم تقاضا با کاهش محسوسی مواجه شده و انتظار می‌رود به تدریج نرخ‌ها دست کم ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.

از اردیبهشت که قیمت‌های بازار اجاره برای سال ۱۴۰۰ بروز پیدا کرد به دلیل فشار تقاضا و کمبود عرضه تا شهریورماه نرخ‌ها روند افزایشی داشت تا اینکه تورم سالیانه بازار اجاره در پایتخت به ۴۳ درصد رسید.

در شهریورماه ۶۹ هزار قرارداد اجاره در تهران به امضا رسید که از رشد ۵۹۰ درصدی نسبت به مردادماه حکایت دارد؛ هرچند مشاهدات میدانی نشان می‌دهد عمده اجاره‌نامه‌ها از نوع تمدید بوده است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، شهریور ۱۴۰۰ نرخ رشد سالیانه اجاره بها در تهران ۴۲.۸ درصد و در کل کشور ۴۵.۷ درصد بوده است؛ در حالی که ستاد کرونا امسال نیز مانند سال گذشته سقف مجاز افزایش در تهران را ۲۵ درصد، در دیگر کلانشهرها ۲۰ درصد و در سایر شهرها ۱۵ درصد تعیین کرده بود.

با توجه به کاهش ساخت‌وساز، واحدهای نوساز چندانی وارد بازار اجاره نشد و البته مالکان نیز تمایلی به اجاره دادن آپارتمانهای خود نداشتند.

متغیرهایی همچون تورم، رشد قیمت مسکن و نرخ سود بانکی بر بازار اجاره تاثیر می گذارد. هر سه این شاخص‌ها در یک سال اخیر اثرات تورمی بر بازار اجاره داشته است.

مطلب پیشنهادی:  کارنامه ناموفق نوسازی در یک دهه گذشته

قیمت های پیشنهادی اجاره مسکن

براساس مشاهدات میدانی در 9 مهر 1400 قیمت های پیشنهادی (تومان) اجاره مسکن در برخی مناطق تهران به شرح زیر است:

اجاره آپارتمان در جیحون با متراژ 50 متر و 15 سال ساخت با امکانات (پارکینگ – انباری) / قیمت ودیعه: 30 میلیون و قیمت اجاره: 3 میلیون.

اجاره و رهن آپارتمان در ستارخان با متراژ 70 متر و 10 سال ساخت با امکانات (پارکینگ – انباری – آسانسور) / قیمت ودیعه: 200 میلیون و قیمت اجاره: 5/3 میلیون.

اجاره آپارتمان در هروی با متراژ 80 متر و 14 سال ساخت با امکانات (پارکینگ – انباری – آسانسور) / قیمت ودیعه: 450 میلیون و قیمت اجاره: 3 میلیون.

پیشنهاد اجاره: اگر قصد سکونت در منطقه 7 تهران را دارید، اجاره آپارتمان در بهار گزینه مناسبی بوده که در سایت ملکی دلتا آگهی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …