افزایش هزینه وام مسکن متوقف شد!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
قیمت اوراق تسهیلات بانک مسکن درابتدای نخستین هفته پاییز رفتاری نوسانی را به ثبت رساند.
متوسط قیمت مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، افزایش هزینه وام مسکن در پایان تابستان به رکورد نه ماهه خود دست پیدا کرده و بیشترین نرخ را در این بازه به ثبت رسانید.

درپایان هفته اخیر قیمت هر کدام از اوراق تسهیلات بانک مسکن برابر با 65 هزار و 150 تومان بوده که با شروع هفته جدید این رقم به 63 هزار و 950 تومان تنزل پیدا کرد.

به طور کلی روند افزایش هزینه وام مسکن در مهر 1400 متوقف شد. پس برای دریافت وام مسکن از این مسیر طبق مقررات بانک مسکن مجردها نیازمند خرید 280 ورق و متاهلین 480 ورق خواهند بود. در مجموع افرادی که از این طریق اقدام به دریافت وام مسکن می‌کنند حاضر هستند به دلیل منتظر نماندن در صف اوراقی را خریداری کرده و با اعتبار آن ها وام مسکن برای خرید خانه دریافت نمایند.

بنابراین؛ متقاضیان جدا از هزینه‌ای که در طول 12 سال برای بازپرداخت وام می‌پردازند هزینه‌ای را نیز در ابتدا برای اخذ وام قبول کرده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  آیا می‌توان به خانه‌های اقساطی اعتماد کرد؟

براین اساس نرخ سود در ابتدای هفته از سطح 21.17 درصد تنزل پیدا کرده و به 21.09 درصد رسید.در روز بعد اما با افزایش مجدد قیمت اوراق این نرخ نیز افزایش پیدا کرده و در سطح 21.12 درصد قرار گرفت. در نهایت در بازه زمانی پایان هفته قبل تا روز 4 مهر هزینه اوراق تقریبا 800 تومان کاهش پیدا کرده و به طور کلی رفتاری نوسانی داشته است. از این رو خالص هزینه پرداختی مجردین در روز یکشنبه 4 مهر  برابر با 178 میلیون و 124 هزار تومان و برای متاهلین نیز برابر با 330 میلیون و 800 هزار تومان به ثبت رسیده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «جذابیت خرید آپارتمان در ترکیه برای ایرانی‌ها» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …