چه کسانی مسکن رایگان می‌گیرند؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
کمیته امداد اعلام کرده که سالانه ۹۰ هزار مسکن برای مددجویان ساخته خواهد شد.
مسکن رایگان

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از رئیس مرکز پژوهش و برنامه‌ریزی کمیته امداد، ساخت مسکن‌های دولتی در اقتصاد ایران همیشه با چالش‌های متعددی رو به رو بوده است.

با توجه به اخبار کمیته امداد درخصوص ساخت مسکن برای مددجویان باید گفت که با توجه به اینکه احتمالا این مددجویان تمکن مالی برای بازپرداخت اقساط آن را نداشته باشند به نظر می‌رسد این واگذاری به شکل رایگان خواهد بود.

طبق آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر تحویل دو میلیون مسکن بیش از ۱۴ سال زمان برده است. در همین حال اخیرا نیز کمیته امداد اعلام کرده که سالانه ۹۰ هزار مسکن برای مددجویان ساخته خواهد شد.

سعید زارع‌زاده از برنامه‌ریزی برای ساخت ۳۶۰ هزار واحد مسکن مددجویی در چهار سال آینده خبر داده و گفته است: این طرح از سال آینده آغاز می‌شود و سالانه ۹۰ هزار واحد مسکن برای مددجویان ساخته می‌شود که حدود ۶۰ هزار واحد در شهرها و ۳۰هزار واحد در روستاها احداث می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  ایران چه درسی می‌تواند از بازار مسکن چین بگیرد؟

زارع‌زاده گفت: ساخت ۳۵۰۰ واحد در قالب این تفاهم‌نامه آغاز شده و ۶۵۰۰ واحد باقی‌مانده نیز در مرحله اخذ پروانه ساخت و تشکیل پرونده تسهیلات است.

پیش از این نیز مسکن رایگان در اقتصاد ایران بوده است. طبق آخرین آمار مرکز آمار ایران، ۶۸ درصد ساکنان شهرها در سال گذشته مالک و حدود ۲۳ درصد نیز مستاجر بوده‌اند. بدین ترتیب حدود ۹ درصد ساکنان شهرها نیز از مسکن رایگان بهره می‌برند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «ناکامی مستاجرین برای دریافت وام ودیعه مسکن!» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …