درباره وام مشارکت در ساخت مسکن چه می‌دانید!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سازندگان ملک می‌توانند وام دریافتی از بانک‌ها را به صورت اقساطی پرداخت نمایند و یا آن را به صاحب خانه واگذار کنند.
وام مشارکت در ساخت مسکن

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات مستلزم آمادگی بالایی است و برخی افراد برای تامین منابع مالی چنین سرمایه گذاری بزرگی، نیاز به مشارکت با دیگر افراد دارند. وام مشارکت در ساخت مسکن، نوعی از وام گرفتن می‌باشد. این وام به سرمایه گذاران املاک و مستغلات این امکان را می‌دهد تا با یکدیگر متحد شوند و از درآمد اجاره یا فروش یک قطعه از ملک با یکدیگر سهیم می‌شوند. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا به شرایط وام مشارکت در ساخت بانک مسکن بپردازیم.

وام مشارکت در ساخت

شرایط وام مشارکت در ساخت مسکن

متقاضی در صورتی که اوراق ممتاز، حساب پس انداز بانک مسکن، پس انداز جوانان و یا قرض الحسنه جاری در بانک مسکن داشته باشد، با رعایت شرایط خاص هر حساب، امکان استفاده از وام مشارکت در ساخت بانک مسکن را خواهد داشت. در مرحله بعد سازنده یک حساب جاری باز می‌کند و سود وام مشارکت در ساخت بانک مسکن، به صورت نقدی به حسابش واریز می‌شود.

وام مشارکت در ساخت مسکن

سه گام اصلی برای استفاده از وام مشارکت مدنی بانک مسکن

گام اول: ارائه طرح پیشنهادی سازنده

برای دریافت وام مشارکت در ساخت مسکن، سازنده با داشتن مدارک برای تشکیل پرونده مراجعه می‌کند. در صورت تایید بانک قرارداد منعقد می‌شود.

گام دوم: تایید بانک 

بعد از تایید بانک و انجام استعلامات، قرارداد مشارکت در ساخت مسکن میان سازنده و بانک بسته خواهد شد. برای تنظیم این قرارداد، باید به دفترخانه مراجعه کنند.

گام سوم: تعیین شیوه عمل در مشارکت مدنی

ابتدای کار همه هزینه‌های اجرای طرح در نظر گرفته می‌شود. توجه داشته باشید هزینه‌های پایان کار، عدم خلافی و صورت جلسه تفکیکی به عهده شریک است و جزو هزینه‌های کل به‌شمار نمی‌آید.

مطلب پیشنهادی:  سامانه املاک، پای وزیر را به مجلس باز می‌کند

وام مشارکت در ساخت مسکن، از قدیمی‌ترین طرح‌های بانک ملی است که علاوه بر پروژه‌های عمرانی و کشاورزی برای ساخت مسکن انفرادی و مجتمع ارائه می‌شود.

وام مشارکت در ساخت مسکن

شروط لازم برای دریافت وام مشارکت در ساخت

  • سازنده باید به بانک تعهد بدهد که بدون اجازه و موافقت بانک، امکان فروش، پیش فروش، اجاره و یا هر نوع تصرف دیگری را ندارد.
  • درصورتی که سازنده در خرید سهم مشارکت از بانک تاخیر کند، جریمه می‌شود. در نتیجه سازنده باید طوری برنامه ریزی کند که پس از دریافت آخرین مبلغ از بانک، ساختمان را تحویل دهد.

مبلغ وام مشارکت در ساخت بانک مسکن چقدر است؟

با توجه به آخرین اخبار منتشر شده از ایرنا مدیرعامل بانک مسکن گفت: برای ۱۲ شهر«تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت» سقف تسهیلات ساخت مسکن برای سازندگانی که از فناوری نوین هم استفاده می‌کنند به ازای هر واحد، ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

پیشنهاد مطالعه: طرح جهش تولید مسکن باید با نگاه کارشناسی باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …