کد رهگیری از ابتدا رایگان بوده است

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
رئیس اتحادیه مشاوران املاک: کد رهگیری از ابتدا رایگان بوده و هم‌اکنون نیز هست.
کد رهگیری

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از مصطفی‌ قلی‌خسروی، علت اینکه برخی مشاوران از ارائه کد رهگیری به متعاملین خودداری می‌کنند این است که جواز ندارند یا به دلیل تخلف، دسترسی آنها را مسدود کرده‌ایم. شهروندان می‌توانند با تلفن ۷۳۳۴ شکایات خود را در این زمینه به اتحادیه گزارش دهند.

وی اظهار کرد: از سال ۱۳۸۸ که سامانه کد رهگیری به منظور بالا‌بردن ضریب امنیت معاملات ایجاد شده، رایگان بوده و در‌حال‌حاضر نیز وجهی بابت این موضوع دریافت نمی‌شود.

او افزود: کد رهگیری مزایای فراوانی دارد که مهم‌ترین آن به افزایش ضریب اطمینان معاملات، بالا‌بردن امنیت اجتماعی و استخراج آمار مسکن برمی‌گردد.

وی خاطر نشان کرد: کد رهگیری در واقع عزت صنف مشاوران املاک محسوب شده و اگر شخصی از ثبت آن خودداری کرد، احتمالا به این دلیل است که به خاطر تخلف نمی‌تواند آن را ارائه دهد.

خسروی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند همه موارد تخلف دفاتر املاک را با شماره تلفن ۷۳۳۴ اتحادیه املاک گزارش دهند که در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  نگرانی شهردار تهران از وضعیت مسکن مردم

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه کمیسیون حل اختلاف مستقر در اتحادیه املاک برابر قانون نظام صنفی به طور دائم تخلفات صنفی را رسیدگی می‌کند، گفت: از ۱۲ سال قبل کمیسیون حل اختلاف طبق مواد ۲۷ و ۲۸ موارد تخلف را رسیدگی می‌کند.

او با انتقاد از مصوبه ستاد کرونا مبنی بر اینکه برای تمدید قراردادهای اجاره نیازی به دریافت کد رهگیری نیست، اظهار کرد: این موضوع باعث می‌شود که آمار این کدها پایین بیاید و با خلأ آمار مواجه شویم و همچنین مشکلاتی برای متعاملین ایجاد شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «اغلب کارگران ساختمانی بیمه نیستند» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …