2 راهکار برای حل مشکل مسکن

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
بازار مسکن جزو آن دسته از سرمایه‌گذاری‌هایی بوده که معمولا در یک فاصله‌گذاری یک‌ساله محصولش وارد بازار می‌شود و در یک دوره‌ای کاهش پیدا کرده و همچنین آثارش ممکن است ۱۲یا ۲۴ ماه در بازار مشاهده شود.
حل مشکل مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از کارشناس مسکن، کارشناسان قبل از اینکه سراغ بازارها بروند باید برنامه‌ای برای کنترل متغیرهای کلان اقتصادی دولت‌ها داشته باشند که این مسئله‌ای مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

با توجه به کاهش عرضه مسکن و از طرف دیگر افزایش تقاضا برای این بازار پرطرفدار، راهکارها و سیاست‌های بی‌شماری برای حل مشکل مسکن به کار‌گرفته شده است که فقط تعداد اندکی از این راهکارها توانسته‌اند به کمک این بازار پر تقاضا بیایند. بیدگلی گفت: به دلیل تورم‌هایی که ما در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با آن روبرو هستیم، در بسیاری از بخش‌ها به ویژه مسکن، تقاضای غیر مصرفی افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بنابراین اولین کار اساسی که باید برای حل این مشکل صورت بگیرد، بازگشت ثبات و متغییرهای کلان اقتصادی و همچنین پیش‌بینی پذیر‌کردن بعضی از متغییرهای کلان اقتصادی است.

بیدگلی افزود: ۲ نکته کلیدی برای حل مشکل مسکن وجو دارد: نکته اول این است که کارشناسان قبل ازاینکه به سراغ بازارها بروند باید برنامه‌ای برای کنترل متغییرهای کلان اقتصادی دولت‌ها داشته باشند. مسئله دوم، دلایل متعدد سرمایه‌گذاری در بخش مسکن است زیرا بازار مسکن جزو آن دسته از سرمایه‌گذاری‌هایی بوده که معمولا در یک فاصله‌گذاری یک‌ساله محصولش وارد بازار می‌شود و در یک دوره‌ای کاهش پیدا کند.

مطلب پیشنهادی:  معاملات خانه های نوساز کاهش یافت

وی گفت: در بحث ساخت مسکن فقط تسهیلات ملاک بهبود بازار نخواهد بود، زیرا شبکه بانکی کشور نیز با مشکلات منابعی مواجه است. بیدگلی گفت : نکته کلیدی در مورد بازار مسکن این است که بدانیم بازار مسکن به دلایل متعدد طورکلی ناهمگن است و چسبندگی قیمت نیز در این بازار وجود دارد که در این صورت نوسانات این بازار به صورت کلی کاهشی نخواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «رکورد دست از سر بازار مسکن بر نمی‌دارد» از مجله ملکی دلتابخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …