سهم مسکن از تسهیلات بانکی ۴ برابر شد

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۴ برابری سهم مسکن از کل تسهیلات بانکی در کشور خبر داد.
تسهیلات بانکی مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی به افزایش تسهیلات بانکی مسکن اشاره کرد و افزود: در حوزه تأمین مالی مسکن، هم در قانون جهش تولید و هم مصوبه بودجه سال 1400 سهم مناسبی را برای عرضه مسکن در نظر گرفته شده است.

وی درباره تسهیلات بانکی مسکن اظهار کرد: در سال‌های گذشته سهم مسکن از تسهیلات بانکی در حداقل ممکن و تنها 5 درصد بود اما در جهت گیری های جدید این رقم به 20 درصد تسهیلات بانکی رسیده است. این امر دسترسی مردم را افزایش داده و فعالیت بخش خصوصی را در حوزه تولید مسکن رونق می‌دهد.

تسهیلات بانکی مسکن

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران بیان کرد: مکان‌یابی و تأمین زمین این عرضه‌های گسترده را با لحاظ کردن همه شرایط اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی انجام خواهیم داد.

طاهرخانی گفت: سیاست الحاق زمین به شهرها و همچنین توسعه درونی شهرها در قالب بافت‌های فرسوده همچنان در دستور کار قرار دارد.

این موضوع در حالی مطرح شده است که چندی پیش حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است که بانک‌ها برای تسهیلات ساخت مسکن بهانه تراشی می‌کنند درحالی که مجلس در بودجه 1400 بانک مرکزی را موظف کرد، 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص دهد.

مطالعه بیشتر: مطلب « خانه‌های کمتر از یک میلیارد تومان در پایتخت » را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

محاسبه مالیات خانه‌های خالی در سال 1403

در صورتی که خانه‌ای بیش از 2 ماه خالی باشد به ازای هر ماه اضافه‌تر از موعد قانونی، در سال …