رکورد 9 ماهه هزینه وام مسکن شکست

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در هفته پایانی شهریورماه 1400 روند هزینه وام مسکن مسیری رو به رشد را سپری کرده و در روزهای اخیر به رکورد 9 ماهه خود دست پیدا کرده است. طبق بررسی آمار و ارقام نرخ سود وام مسکن در سطح 21.17 درصد رسیده که بالاترین میزان در این مدت بوده است.
هزینه وام مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، در ابتدا به بیانی مختصر در مورد اوراق تسهیلات مسکن می‌پردازیم. بسیاری از مردم با مشکل کمبود بودجه برای خرید مسکن مورد نیاز خود مواجه هستند و عملا بهترین راه پیش روی این افراد استفاده از تسهیلات بانکی است.

اوراق بانک مسکن از دسته برگه‌های بهاداری است که به شما اجازه می‌دهد تا بدون سرمایه گذاری‌های طولانی مدت به سرعت و در زمان کوتاهی بتوانید از تسهیلات مسکن بهره‌مند شوید.

در حال حاضر از اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن می‌توان برای گرفتن دو وام به‌ صورت هم‌زمان استفاده کرد. یک وام در قالب خرید مسکن است و وام دیگر که برای بازسازی و تعمیر استفاده می‌شود در قالب تسهیلات جعاله پرداخت می‌گردد. حداکثر تسهیلات پرداختی از این محل در تهران برای متاهلین 240 میلیون تومان است. مجردها نیز 140 میلیون تومان در این قالب وام بگیرند.

هزینه وام مسکن

هزینه خرید اوراق تهسیلات مسکن در شهریور 1400

در روز دوشنبه و سه شنبه قیمت هر کدام از اوراق تسهیلات بانک مسکن از مرز 65 هزار تومان عبور کرده و به رکورد خود در 9 ماه گذشته دست پیدا کرد.

در این بازار اعتبار هر ورق در بازار مسکن 500 هزار تومان است و به اعتبار هر ورق می‌توان 500 هزار تومان وام مسکن دریافت کرد.

مطلب پیشنهادی:  مسکن، بازاری پُرسودتر از بورس و طلا

از آنجا که بانک مسکن مبلغ وام برای مجردین 140 میلیون تومان و برای متاهلین را 240 میلیون تومان اعلام کرده است، مجردها نیازمند خرید 280 ورق و متاهلین 480 ورق خواهند بود.

بنابراین با توجه به محاسبات هزینه وام مسکن مجردین در روزهای 29 و 30 شهریور ماه از مرز 18 میلیون تومان عبور کرده و در سطح 18 میلیون و 242 هزار تومان قرار گرفت. این افزایش قیمت در متقاضیان متاهل نیز صورت گرفته و سطح قیمت را برای این گروه فراتر از رقم 31 میلیون تومان برده و رکوردی 9 ماهه را به ثبت رسانید.

مطالعه بیشتر: مطلب «تسهیلات مسکن به گرانی دامن زد» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…