سرپرست مجرد خانوار وام مستاجران می‌گیرند!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
سرپرست خانواری که مجرد است هم می‌تواند برای اخذ این وام درخواست کند و منعی برای پرداخت این تسهیلات به سرپرست مجرد خانوار وجود ندارد.
تسهیلات

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از معاون وزیر راه و شهرسازی، وام کمک ودیعه مسکن شامل سرپرست مجرد خانوار هم می‌شود اما اینکه برخی از شرایط نحوه پرداخت وام ودیعه مسکن تصمیم سلیقه‌ای بانک‌ها است.

محمود محمودزاده گفت: مدیریت بانک‌مرکزی باید برای رفع این مشکلات تصمیم بگیرد و یک رویه ثابت و یکسانی بین بانک‌ها در نظر بگیرد و ایجاد کند.

محمودزاده اظهار داشت: ایراداتی درباره نرخ کارمزد، مدت زمان تقسیط، شرط و شروط‌ پرداخت این وام و بحث شرایط ضامن مطرح شده اما این مقرراتی است که نظام بانکی برای پرداخت وام کمک ودیعه در نظر گرفته و موضوعاتی نیستند که مورد نظر وزارت راه وشهرسازی باشد.

وی گفت: بیشترین انتقادات به بحث ضامن است که بارها به بانک‌ها اعلام کردیم حداقل ضامن را برای پرداخت کمک ودیعه در نظربگیرند.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که بسیاری از متقاضایان وام کمک ودیعه مسکن نسبت به ارقام بالای اقساط این تسهیلات معترض هستند، تاکید کرد: آنچه که تصویب شده این است که مدت زمان تقسیط این وام برای مستاجران باید ۵ ساله و با کارمزد ۱۲ ساله باشد.

مطلب پیشنهادی:  افزایش قیمت خانه در کانادا

وی ادامه داد: اما متاسفانه برخی از بانک‌ها به صورت سلیقه‌ای مدت زمان اقساط را تا ۳۶ ماه کاهش دادند. معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با تاکید بر اینکه وام ودیعه مسکن شامل سرپرست مجرد خانوار هم می‌شود، گفت: سرپرست خانواری که مجرد است هم می‌تواند برای اخذ این وام درخواست کند و منعی برای پرداخت این تسهیلات به سرپرست مجرد خانوار وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: که شرط پرداخت وام کمک ودیعه مسکن داشتن سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا به همراه اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «خارجی‌ها برای ایرانیان خانه می‌سازند» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …