خارجی‌ها برای ایرانیان خانه می‌سازند

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در کمسیون عمران با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره استفاده از ظرفیت شرکت‌های خارجی سازنده مسکن صحبت کردیم و او هم از این کار استقبال کرد.
شرکت های خارجی سازنده مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، همانطور که همه می‌دانند، روند افزایش قیمت مسکن از چند سال پیش آغاز شد و با سرعت به مسیر خود ادامه داد تا جایی که حتی قیمت‌ ساختمان‌های مناطق بالاشهر تهران با سایر شهرهای پرآوازه دنیا هم تراز شد.

حضور دلالان در بازار مسکن و به نوعی نگاه مردم به این بازار به عنوان محلی برای سرمایه گذاری و اخذ سود یکی از مهم‌ترین دلایلی است که تاکنون برای رشد فزآینده قیمت مسکن مطرح شده است‌. از سوی دیگر افزایش قیمت مصالح ساختمانی از دیگر عواملی است که زمینه رشد قیمت را فراهم کرده است.

ساماندهی بازار مسکن و امکان تامین آن برای اقشار مختلف جامعه چندسالی است که به عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم مطرح می‌شود.

وزارت راه موظف به صنعتی سازی ساختمان به میزان 20 درصد

حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس در این باره گفت: وزیر راه و شهرسازی هم اخیرا نشستی با بانک مرکزی در موضوع صندوق ملی مسکن داشته است. این در حالی است که معاون وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران به صراحت اعلام کرد که پیش‌نویس اساسنامه صندوق ملی مسکن در مجموعه این وزارتخانه نهایی شده است که این کار پیش از طی شدن روال قانونی آن بوده و کاری خوب محسوب شده و مثبت ارزیابی می‌شود.

وی افزود: در کمیسیون عمران، وزیر و معاونین و وزارتخانه راه و شهرسازی عنوان کردند که قرار است تولید انبوه مسکن از سوی بخش خصوصی هم عملیاتی شود و در این مسیر دولت دخالتی نداشته و صرفا نهاد ناظر محسوب می‌شود.

شرکت های خارجی سازنده مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بخش خصوصی، انبوه‌سازان و شرکت‌های مستعدی که در شش تا هفت سال گذشته به دلیل عدم بهای دولت به موضوع مسکن کارهایشان تعطیل و یا نیمه‌تعطیل بوده است، با قانون جهش تولید و عرضه مسکن ساماندهی شده و کارهای خوبی را با وزارت راه و شهرسازی آغاز کرده‌اند که در همین راستا جلسات متعددی هم برگزار شده است.

مطلب پیشنهادی:  70 هزار پلاک وارد لیست فرسوده شدند

وی گفت:‌ استفاده از ظرفیت صنعتی‌سازی در تولید و عرضه مسکن مدنظر وزارت راه و شهرسازی است، این در حالی است که طبق قوانین بالادستی، این وزارتخانه ملزم به این کار است تا 15 تا 20 درصد مسکن از مسیر صنعتی‌سازی ساخته شود.

استفاده از پتانسیل شرکت های خارجی سازنده مسکن

وی خاطرنشان کرد: صنعتی‌سازی تولید و عرضه مسکن هم هزینه‌های ساخت مسکن را کاهش می‌دهد و هم طول زمان ساخت آن را ضمن اینکه کیفیت را هم ارتقا می‌داد؛ وقتی بخش زیادی از صنعتی‌سازی ساختمان در یک محیط کارگاهی است، نظارت خوبی بر اجرا و اقدامات فنی صورت می‌گیرد.

حسینی افزود: صنعتی‌سازی ساختمان می‌تواند منجر به ارتقای کیفیت کار و مسائل فنی و سازه ساختمان شود؛ وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون و عمران اعلام کرده است که مصمم به صنعتی‌سازی ساختمان است و حتی ملاقات‌هایی هم با مجموعه وزارت دفاع که در این باره فعال هستند داشته است زیرا وزارت دفاع اخیرا یک کارگاه در این باره راه‌اندازی کرده است.

وی با اعلام اینکه می‌توان از شرکت های خارجی سازنده مسکن کمک گرفت، بیان کرد: در کمسیون عمران با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره استفاده از ظرفیت شرکت‌های خارجی سازنده مسکن صحبت کردیم و او هم از این کار استقبال کرد و گفت باید از این پتانسیل استفاده شود لذا به نظر می‌رسد که برای اجرای قانون جهش و تولید مسکن، وزارت خارجه هم باید کمک کار باشد.

مطالعه بیشتر: مطلب «کالای لوکسی به نام مسکن» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …