کالای لوکسی به نام مسکن

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
در «طرح جهش تولید مسکن» دولت قرار نیست خانه بسازد بلکه از سازندگان به ویژه انبوه‌سازان حمایت می‌کند.
کاهش قیمت مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، شاید نیاز و مطالبه عمومی مردم به مسکن قریب به ۱۰ میلیون واحد مسکونی باشد و حدود یک میلیون و۳۰۰ هزار نفر واحد مسکونی نیاز سالانه می‌باشد.

وی گفت: بالای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد خالی از سکنه نیز وجود دارد که با طرح مالیات بر خانه‌های خالی بر اساس گفته‌های وزارت مسکن و کارشناسان این رقم کاهش یافته است.

منصور آرامی افزود: وقتی تقاضا وجود داشته باشد و عرضه مناسبی صورت نگیرد، با افزایش نرخ مسکن خواهیم شد. وی افزود: در هر صورت کمبود مسکن، خود به خود بر نرخ مسکن تأثیر گذاشته و این موضوع برای همه یکسان است. بنابراین؛ چاره‌ای جز ساخت مسکن وجود ندارد.

آرامی گفت: اقشار آسیب‌پذیر باید مدنظر قرار گیرند و باید از دهک‌های محروم جامعه حمایت شود و در اولویت قرار گیرند. آرامی با بیان اینکه «طرح جهش تولید مسکن» در مجلس تصویب شده است، گفت: این طرح دارای دو ویژگی خاص است، در این طرح دولت قرار نیست خانه بسازد.

مطلب پیشنهادی:  خرید ۳۰۰۰ واحد مسکن مهر توسط یک دلال!

عزیزالله مهدیان، سرپرست سابق بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی اذعان کرد: مشکل این است که مسکن در کشور تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده است.

وی عنوان کرد: مسکن در بخشی از حوزه‌ها کالای لوکس شده و تبدیل به بورس فعال برای سوداگری شده است و تابعی از عرضه و تقاضا در آنها وجود ندارد.

اگر مسکن به میزان لازم تولید شود و سرمایه‌گذاری در بخش‌های دیگر فراهم شود تا مردم درآنجا سرمایه‌گذاری کنند، به خودی خود این بخش کمرنگ‌تر خواهد شد. مهدیان اظهار کرد: در بخش ساخت مسکن روستایی سالانه ۲۰۰ هزار واحد تولید می‌شود. لیکن در دولت قبلی این روند کندتر شد و رقم نزدیک به ۱۴۰ هزار واحد رسید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «کمبود سیمان وجود ندارد!» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…