چگونه با طرح اقدام ملی مسکن صاحب خانه شویم؟

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
متقاضیان باید نقدینگی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان داشته باشند و پرداخت اقساط واحدهای مسکونی توسط متقاضیان بعد از تحویل واحد، آغاز می‌شود.
طرح اقدام ملی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، ۱۸ آبان‌ماه سال ۹۸ معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در اولین و آخرین نشست خبری خود به تشریح جزئیات طرح اقدام ملی مسکن پرداخت.

محمودزاده گفت: در طرح اقدام ملی،‌ ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای کشور هدفگذاری شده است و متقاضیان باید ۴ شرط فاقد مالکیت از اول تیرماه ۸۴، عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب، تأهل و سابقه ۴ سال اقامت در شهر مذکور را داشته باشند.

وی ادامه داد: سه شیوه کلی برای تأمین زمین در این طرح پیش‌بینی شده است؛ در شهرهای کوچک که مشکل کمتری در تأمین زمین وجود دارد برنامه واگذاری ۹۹ساله زمین اجرا می‌شود. شیوه دوم مشارکت است که بخش کمی را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: در بخش زمین تدبیری اندیشیده شد برای علاقمند به مالکیت زمین، ۲ سال تنفس در نظر گرفته شده و مابقی قیمت زمین به‌صورت اقساطی پرداخت می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ثبت‌نام‌کنندگان در صندوق پس‌اندازیکم می‌توانند در ساخت مسکن از این وام استفاده کرده و وام دوم را برای بافت فرسوده اخذ کنند.

مطلب پیشنهادی:  ثبت نام طرح ملی مسکن تا پایان آذر ماه تمدید شد!

وی در ادامه گفت: وام ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی نیز از محل منابع بانک‌های عامل به متقاضیان با سود ۱۸ درصد و فروش اقساطی ۱۲ساله پرداخت خواهد شد.

محمودزاده گفت: قیمت تمام‌شده واحدهای مسکونی طرح ملی ۱.۶ تا ۲.۵ میلیون تومان و به‌طور متوسط ۲ میلیون تومان است و هزینه ساخت هر مترمربع از واحدهای این طرح یک تا ۲.۵ میلیون تومان به‌صورت ناخالص بر اساس قیمت‌های امروز است.

پس از گذشت حدود ۲ سال از اعلام قیمت متوسط ۲ میلیون تومانی، مدیرعامل شرکت عمران پردیس از قیمت تمام شده ۵.۵ میلیون تومانی ساخت هر مترمربع واحدهای طرح ملی مسکن خبر داده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «سود ۶۰۰ میلیون تومانی برای وام ۴۸۰ میلیونی» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …