اهمیت تبدیل سند وکالتی به قطعی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیدا کردن خانه‌ای ایده‌ال بسیار سخت و زمان بر می‌باشد ولی به خاطر داشته باشید که پیدا کردن خانه تنها مرحله خرید خانه نیست بلکه مرحله اصلی و مهم و سخت خانه‌دار شدن مراحل سند زدن ملک می‌باشد
تبدیل سند وکالتی به قطعی

اگر شما هم جز کسانی هستید که می‌خواهید در باره سند وکالتی اطلاعاتی کسب کنید و یا خانه‌ای با این نوع سند معامله کنید پس این نوع مقاله را در «مجله ملکی دلتا» مطالعه نمایید.

 امروزه خانه‌ها با دو نوع سند رایج خرید و فروش می‌شوند: خانه‌هایی که سند قطعی دارند و خان‌هایی که با وکالت و قولنامه معامله می‌شوند.

سند شش دانگ به معنای مالکیت تام صاحب سند نسبت به ملک مورد نظر است. سند شش دانگ معتبرترین سند ملک در ایران به شمار می رود. هنگامی که فردی برای یک ملک (زمین، خانه ویلایی، آپارتمان و …) سند شش دانگ دارد به این معناست که مالک تمام آن ملک است.

آنچه امروزه در بازار ملک ایران شاهد آن هستیم این است که ملک‌هایی که سند قطعی و قانونی دارند با قیمت بالاتری نسبت به ملک‌های وکالتی عرضه می‌شوند. معمولا افرادی که مایل هستند در مناطق بالاتر و بهتری ساکن باشند اما بودجه خرید خانه با سند قطعی را ندارند به دنبال خرید آپارتمان وکالتی هستند.

 امکان تبدیل سند وکالتی به قطعی وجود دارد؟

در برخی موارد موانعی برای انتقال سند وجود دارند و مالک نمی‌‎تواند تبدیل سند وکالتی به قطعی را انجام دهد.

مطلب پیشنهادی:  انواع وکالت حقوقی را بشناسید

برخی از این موانع شامل آماده نبودن سند تفکیکی، فرار از مالیات، فقدان سند رسمی ملک، در رهن بودن سند، عجله فروشنده و طولانی بودن فرآیند انتقال رسمی ملک است یا در مواردی هنگام ساخت خانه، خلافی‌های شهرداری صورت گرفته است مانند ساخت واحد در طبقه همکف یا کمبود پارکینگ و…  که این دلایل باعث می‌‎شوند مالک ‎نتواند به تفکیک یا انتقال قانونی سند اقدام کند.

در چنین شرایطی اگر کلیه واحدهای ساختمان موردنظر با هم اقدام به رفع مشکلات بنا کنند و هزینه‌های سند را بپردازند، می‌توانند سند وکالتی را به سند قطعی تغییر دهند اما باید به خاطر داشت هزینه‌هایی که برای این کار نیاز است بسیار بالاست و معمولا برای اهالی ساختمان مقرون به صرفه نیست.

پیشنهاد مطالعه : مطلب «با کم و زیاد شدن مساحت ملک چه باید کرد؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

آیا با گرفتن اسکرین شات مجازات می‌شوید؟

همان‌طور که می‌دانید جرایمی که در دنیای تکنولوژی انجام می‌شود اغلب با موبایل و کامپیوتر و …